Zestaw danych (poprzednio Pixel FB) - stworzenie i podpięcie do sklepu

Utworzone przez Jakub Proch, Zmodyfikowano dnia wt, 24 Wrz o 8:58 RANO wg Dominika Bednarska

Zestaw danych (wcześniej Pixel) umożliwia zbieranie i analizowanie wybranych zdarzeń, czyli ruchu, jaki trafia na Twoją stronę, w tym:
– identyfikowanie użytkowników, którzy trafili z reklam do Twojego sklepu;
– przesyłanie do FB informacji, które produkty widzieli, dodali do koszyka, kupili.

Dzięki stworzeniu zestawu będziesz w stanie analizować wyniki Twoich kampanii i podejmować działania remarketingowe. Oba zagadnienia będą szczegółowo opisane w programie pilotażowym i materiałach z TakeDrop. 


Integracja zestawu danych z Twoim sklepem

1. Przejdź do Business Manager, czyli Menadżera Firmy - jeśli jeszcze nie utworzyłeś/aś konta firmowego na BM, należy dokonać rejestracji: https://business.facebook.com/overview 

2. Aby stworzyć nowy zestaw danych, przejdź do zakładki https://business.facebook.com/settings/events-dataset-news

3. Skorzystaj z opcji "Dodaj", a następnie utwórz nowy zestaw wprowadzając jego nazwę.



4. W ostatnim kroku należy określić sposób połączenia witryny - możesz tutaj wybrać rekomendowaną opcję, jaką jest "Piksel Meta i API konwersji" lub "Tylko piksel Meta":



Jeśli wybierzesz opcję rekomendowaną - w kolejnym oknie należy wybrać opcję "Zainstaluj kod ręcznie". Dalszy proces konfiguracji omówiliśmy w oddzielnej instrukcji: Token API konwersji


5. Gotowe! Identyfikator potrzebny do zintegrowania nowego zestawu danych z Twoim sklepem znajdziesz po kliknięciu na jego nazwę, w miejscu zaznaczonym niżej.



6. Przejdź do szczegółów integracji https://app.takedrop.pl/integrations/view/7, a następnie wybierz opcję "Konfiguruj" i w rubryce "Facebook Event ID" wprowadź skopiowany identyfikator zestawu danych:



Od tego momentu Twój sklep będzie wysyłał do Facebooka informacje o użytkownikach. Pierwsze dane zaczną być przesyłane po ok. 24 h od połączenia zestawu danych z Twoją stroną.


Pamiętaj, aby utworzony zestaw danych połączyć z utworzonym kontem reklamowym (aby później móc realizować kampanie reklamowe i analizować bieżące wyniki):




*Uwaga: widok okna z punktu 3 może się różnić w zależności od tego:

- czy korzystasz z urządzenia mobilnego/komputera;

- czy nie stworzyłeś/aś już wcześniej Pixela (wówczas trzeba go połączyć ze wspomnianym Zestawem danych). 

Więcej informacji znajdziesz w instrukcji Mety.


*Pełna wartość czy tylko marża? Wybór należy do Ciebie - wybierając pełną wartość będzie trzeba pamiętać przy analizowaniu wyników kampanii o odliczaniu kosztu zakupu produktu. 


*Token API konwersji - Co to jest i jak go wygenerować? 




Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł