Marketplace Facebook - czyli darmowy sposób na sprzedaż

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia czw, 18 Kwi o 2:44 PO POŁUDNIU wg Emilia Kowal

Jak sprzedawać na Marketplace?

Wybierz produkt z Twojego sklepu, który Twoim zdaniem ma duży potencjał na sprzedaż. Powinien być produktem, który może przydać się każdemu. Pomyśl, czy sam chciałbyś go mieć, czy Twoi znajomi i rodzina mogliby go kupić. My dla przykładu wybraliśmy zegarek:


Kiedy skonfigurujesz już swój sklep, masz podpięte płatności i przygotowany opis produktu, przejdź do Marketplace https://www.facebook.com/marketplace i utwórz nowe ogłoszenie.

Ogłoszenia dodajesz z poziomu konta prywatnego, w Polsce nie można korzystać z nich z poziomu konta firmowego. 


3. Kolejny krok to dodanie ogłoszenia.

Tytuł – prosty chwytliwy tytuł;
Cena – taka, jaką masz w sklepie;
Kategoria – wybierz właściwą;
Stan – nowy;
Marka – możesz wpisać “własna”, podać rzeczywistą markę lub nie wpisywać niczego;
Opis – nie pisz tutaj wielkich wypracowań, kilka krótkich zwięzłych zdań. Hasło reklamowe, najsilniejsza strona produktu, wskaż co go wyróżnia od innych. 

*Jeżeli tworzysz już kampanie reklamowe i masz gotową reklamę... skorzystaj z tych materiałów i wrzuć gotowca na Marketplace! 


Kliknij dalej. Jeśli jesteś na grupach, w których może być interesowanie produktem – również je zaznacz. Następnie opublikuj. W kolejnym ekranie Facebook może poprosić Cię o płatne promowanie. To oczywiście zwiększy liczbę wyświetleń i szansę na sprzedaż, ale bez promowania również czasem uda się dotrzeć do klienta. Wybór należy do Ciebie, jednakże od promowania na Marketplace czy promowania postów na fanpage zwykle korzystniej wypadają klasyczne kampanie reklamowe.



Jeśli zaznaczyłeś jakieś grupy, to post się na nich pojawi.


Swoje ogłoszenie możesz zobaczyć tutaj: https://www.facebook.com/marketplace/you/selling. Kiedy ktoś będzie zainteresowany zakupem, otrzymasz wiadomość na Facebooku. Od teraz zacznie się Twoja rola jako sprzedawcy.



Zalecamy dodanie więcej niż jednego produktu. Im więcej ich dodasz, tym większa szansa na sprzedaż. Jeśli jednak nikt od Ciebie nie kupi, to nie musi być od razu powodem do zmartwień. Jest to darmowe miejsce, w którym jest ogromna ilość ogłoszeń. Konkurencja nie śpi. Średnia konwersja to 2 zakupu na 100 wizyt w sklepie. Nie poddawaj się i próbuj dalej. Kiedy osiągniesz 100 wizyt w sklepie, to powinna pojawić się sprzedaż. Pierwsze zamówienie będzie nagrodą za te starania, nie chodzi nawet o zarobek a o sam fakt – ktoś kupił w Twoim sklepie! Kolejne sprzedaże będą pojawiały się coraz szybciej i będzie ich coraz więcej.

Ważne: kiedy ktoś do Ciebie napisze, staraj się porozmawiać z tą osobą. Zbudowanie relacji mocno przybliża do sprzedaży. Kiedy podasz link do sklepu, poproś: “daj znać, kiedy dokończysz zakup”. Jeśli nie będzie odzewu, to napisz sam następnego dnia. Pamiętaj, że to sposób, który wymaga dużo więcej czasu i pracy niż płatne reklamy. Warto jednak sprawdzić zainteresowanie Twoimi produktami i samemu przekonać się do tego, że warto. A warto.

Wykonaj teraz powyższe zadanie i wystaw produkt na Marketplace. Musisz to zrobić, by móc iść dalej.


AKTUALIZACJA

Po paru minutach od publikacji piszą pierwsze osoby zainteresowane. Właśnie sprzedaliśmy 2 zegarki przy okazji publikacji tej lekcji. Przy marży rzędu tylko kilku PLN... ale przecież nic nas to nie kosztowało! Pewnie do końca dnia będzie jeszcze więcej.



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł