Elementy strony głównej

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia czw, 11 Kwi o 10:18 RANO wg Emilia Kowal

W tym artykule wskazujemy najważniejsze elementy strony głównej wraz z przykładami i informacjami, co powinno się w każdym elemencie znaleźć. Instrukcję edycji strony głównej znajdziesz tutaj


 

LOGO


 

Logo to wyjątkowo ważny element strony głównej - posłuży ono jako swoisty identyfikator całej marki. Tworząc je musisz wziąć pod uwagę font, wielkość tekstu, kolor i grafikę, która wpasuje się w ogólny design sklepu. 


Więcej informacji znajdziesz w artykule: Jak ustawić logo - wskazówki


BANER GŁÓWNY



W przeciągu 3 sekund strona główna musi odpowiedzieć na pytanie - co oferuje? Tutaj wchodzi nagłówek. To może być tylko kilka słów, jednak będzie to zdecydowanie najbardziej wymowna część opisu.


Twoja strona będzie odwiedzana przez wiele różnych osób, co może powodować trudności w stworzeniu nagłówka, który trafi do wszystkich. Zamiast tego spróbuj napisać tytuł spełniający oczekiwania 1/3 tych ludzi - Twojej docelowej grupy.


Stwórz nagłówek przejrzysty i prosty. Świetnym przykładem jest nagłówek Dropboxa: "Wszystko czego potrzebujesz do pracy, w jednym miejscu." Jest prosty, lecz potężny — nie ma potrzeby odszyfrowywać zbędnego żargonu, by wiedzieć o co chodzi.


Podstawowe Call-To-Action




Celem strony głównej Twojego sklepu jest nakłonienie odwiedzających, aby zagłębili się w to, co masz do zaoferowania. 

Te przyciski powinny przykuwać wzrok, najlepiej jeśli kontrastują z przewodnią kolorystyką Twojej strony głównej, jednocześnie wpasowując się w ogólny design. Pisz zwięźle — nie więcej niż pięć słów — i motywuj do działania, tak, by zachęcić odwiedzających do kliknięcia w cokolwiek masz do zaoferowania. Informuj zawsze klientów gdzie ich kierujesz -> jeżeli baner/napis przedstawia konkretny produkt/kategorię - do nich powinno kierować hiperłącze z przycisku. 


Więcej informacji: Linki - Gdzie je wprowadzić i skąd wziąć prawidłowy adres?


Najważniejszy element czyli PRODUKTY




Nieatrakcyjne zdjęcia główne produktów na stronie głównej/niespójny asortyment = brak sprzedaży.

Dopilnuj, aby zdjęcia główne produktów były atrakcyjne i pasowały do siebie i reszty strony pod względem stylistycznym - sklep musi wyglądać profesjonalnie i estetycznie. 
Weź pod uwagę, jakie produkty są wyświetlane na stronie głównej i jakie ogólnie są dostępne na sklepie - unikaj dużych rozbieżności. 


Jeżeli na sklepie będziesz sprzedawać produkty z skrajnie różnych kategorii, w dużym rozstrzale cenowym, sklep nie będzie wzbudzał zaufania. Np. klient będzie miał wątpliwości, czy smartwatch za 300 PLN będzie dobrej jakości, jeżeli oprócz niego na sklepie sprzedawać będziesz miseczkę dla kota za 29 PLN czy zestaw narzędzi za 49 PLN.

Grafiki/banery uzupełniające

Większość ludzi to wzrokowcy. Upewnij się, że zdjęcie (czy nawet krótkie wideo) pokazuje, co masz do zaoferowania. Użyj zdjęć ukazujących emocje, zachęcających do działania i wizualnie "opowiadających" historię zawartą w tekście. 

Baner może przedstawiać produkt/kategorię/zadowolonego klienta i dużo, dużo więcej - bądź kreatywny!


Jeżeli są to banery z hiperłączami, pamiętaj, aby grafika/napis jasno dawały do zrozumienia, gdzie kierujesz klienta.


Benefity


Ważne jest nie tylko pokazanie co sprzedajesz, ale także dlaczego jest to istotne. Potencjalny konsument chce wiedzieć, dlaczego to właśnie od Ciebie powinien zakupić produkt. To sprawia, że klient zostaje na dłużej.



Social Proof


Social proof (społeczny dowód słuszności) to silny indykator zaufania. Twój produkt mógłby być najlepszy na świecie i nie ma nic złego w takim stwierdzeniu — a ludzie wciąż chcieliby zasięgnąć się opinii innych. Dokładnie tym jest social proof.


Stopka



Cenne miejsce na dole strony. Co istotne, stopka widoczna jest na każdej podstronie sklepu. Tutaj zamieścisz podstawowe informacje dotyczące Twojego sklepu, dane kontaktowe czy odnośniki do Twoich social media. Nic nie stoi na przeszkodzie, by także zamieścić tutaj małe grafiki, logo sklepu, infografikę, w jaki sposób można dokonać płatności na sklepie itd. 

Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Stopka - czym jest i co warto w niej zamieścić?



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł