Post reklamowy - jak powinien wyglądać?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia Fri, 20 Oct 2023 o 01:54 PM wg Dominika Bednarska


Na samej górze jest miejsce na tekst podstawowy. Tutaj w kilku zdaniach przedstawiamy nasz produkt. Ważny aby klient po przeczytaniu opisu wiedział z jakim produktem ma do czynienia. Do czego mu się produkt przyda, dlaczego produkt jest dobry? Wskaż mu korzyści, zaznacz silne strony produktu. 


Zwracaj się do klienta, niech utożsami się z produktem, spraw by poczuł iż reklama kierowana jest do niego. Wspomnij o darmowej dostawie czy promocji, Stosuj wyróżnienia, odstępy, wypunktowanie, emoji.


Emoji są doskonałym narzędziem by przykuć uwagę, znaleźć je możesz np. tutaj:

https://getemoji.com/ 

Nie pisz wszystkiego jednym ciągiem. Całość musi zmieścić się w 280 znakach - przy zbyt obszernym opisie będziemy notować niższe wyniki konwersji. Na koniec wrzuć link do reklamowanego produktu


Przykład opisu:


Kreacja graficzna:


Film to najlepszy pomysł na reklamę. Jest to najbardziej angażująca i najatrakcyjniejsza forma dla odbiorcy. Za jego pomocą możemy przedstawić działanie produktu i przekazać w krótkim czasie najwięcej treści/informacji. 


Oprócz klasycznych filmów możemy tworzyć GIFY, prezentacje slajdów, karuzele, kolekcje, dodawać efekty dynamiczne do grafik. FB oferuje szereg możliwości, by sprzedawcy mogli wybrać w jaki sposób chcą prezentować swoje produkty. 

 

Najprostszą formą reklamy do utworzenia jest statyczny baner - dobrze wykonany może zapewnić Ci równie wysoką sprzedaż co każdy inny format reklamy. 


Przykładowa kreacja:

  • Grafika musi być najwyższej jakości, kupujemy oczami. Jeżeli wrzucimy nieatrakcyjną grafikę w słabej rozdzielczości - znacznie ograniczamy sobie szansę na sprzedaż.
  • Jeżeli grafikę wrzucamy bez tła, lub nie wyróżnia się ono od strony - obowiązkowo używamy ramki, która wyróżni naszą reklamę od reszty strony. 
  • Reklamowany produkt musi być na 1 planie. Musi być duży, dobrze widoczny. Klient musi umieć go łatwo zidentyfikować. Ważne by na pierwszy rzut oka rozpoznał co to za produkt, do czego służy. Jeżeli jest to produkt nietypowy - pomóżmy mu to zrobić za pomocą opisu - czy pokazując jak on działa.
  • Pokaż do czego służy produkt. Dobrze odbierane są reklamy, gdy produkt przedstawiony jest w jego naturalnym otoczeniu. Zadowolony użytkownik korzystający z produktu zwiększy Twoją konwersję. 
  • Ogranicz treść do minimum. Nie zasłaniaj tekstem grafiki.
  • Skup się na języku korzyści - rzadziej na cechach produktu.


Dodatkowo zapoznaj się ze wskazówkami Mety na ten temat: Najlepsze praktyki dotyczące reklam z obrazami



Nagłówek na dole to pierwsze miejsce, na które spojrzy klient po obejrzeniu grafiki. Rzuć chwytliwe hasło, które przyciągnie uwagę klienta. Sprawi, że nie przejdzie obojętnie dalej, tylko zatrzyma się i zastanowi nad produktem.


Dobrym pomysłem może być podejście z humorem - zrób coś co się wyróżni, co klient zapamięta. 


Akcentuj powody dlaczego warto. Twój produkt jest w promocji? ograniczona dostępna ilość? jest to nowość? bestseller? Darmowa przesyłka? kod rabatowy, konkurs na fanpage? -> pochwal się o tym! Niech klient poczuje, że ma przed sobą super okazję. Powinna być to duża, jaskrawa informacja na grafice lub w opisie. 


Zwracaj się do klienta bezpośrednio. Niech czuje się zaangażowany, odczuje że hasła (reklamowe) kierujesz do niego. Wzbudź/uświadom go, że potrzebuje takiego produktu. Wskaż jego korzyści, mocne strony - do czego Twój produkt będzie przydatny. Jakie odczucia/emocje wzbudzi produkt u klienta czy jego bliskich (a w konsekwencji u niego np. zabawa produktem wywoła wiele radości u dziecka dzięki czemu klient będzie szczęśliwy) 

Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł