Co powinno znaleźć się w FAQ mojego sklepu?

Utworzone przez Jakub Proch, Zmodyfikowano dnia Fri, 23 Feb 2024 o 10:11 AM wg Dominika Bednarska

FAQ (ang. frequently asked questions – często zadawane pytania) – zbiory często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mające na celu udzielenie danemu użytkownikowi serwisu internetowego pomocy bez konieczności angażowania do tego jakichkolwiek osób.



FAQ w swoim sklepie możesz edytować w zakładce:
https://app.takedrop.pl/documents/list => FAQ



Aby napisać dobry FAQ, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach:

  1. Zidentyfikuj pytania, na które chcesz udzielić odpowiedzi. Możesz to zrobić poprzez zapytanie klientów, przeanalizowanie najczęściej pojawiających się pytań w innych sklepach internetowych lub przeanalizowanie statystyk odwiedzin strony.

  2. Uporządkuj pytania według tematów lub kategorii. Może to ułatwić użytkownikom znalezienie odpowiedzi na ich pytania.

  3. Udzielaj konkretnych i prostych odpowiedzi. Unikaj języka technicznego i trudnych słów, które mogą być trudne do zrozumienia dla niektórych użytkowników.

  4. Używaj akapitów i odstępów, aby ułatwić czytanie.

  5. Upewnij się, że odpowiedzi są aktualne i poprawne. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do poprawności odpowiedzi, skonsultuj się z odpowiednim specjalistą lub poszukaj potwierdzenia w innych źródłach.

  6. Staraj się odpowiedzieć na jak najwięcej pytań, ale unikaj dawania zbyt długich odpowiedzi. Użytkownicy szukają szybkich i konkretnych odpowiedzi, więc postaraj się je dostarczyć.

  7. Zadbaj o estetykę i czytelność FAQ. Użyj fontów i kolorów, które ułatwiają odczytanie tekstu oraz stosuj odpowiednie nagłówki i podziały, aby ułatwić nawigację.

  8. Pamiętaj o regularnym aktualizowaniu FAQ, aby upewnić się, że odpowiedzi są aktualne i prawidłowe.



FAQ w rzeczywistości klaruje się podczas działania sklepu. Sam dojdziesz do tego etapu - jeśli będziesz często otrzymywał podobne zapytania mailowe i będziesz miał masz wrażenie, że co chwila piszesz dokładnie to samo, to będzie znak, że Twoja strona potrzebuje FAQ, konkretnych odpowiedzi i lepszej komunikacji z klientem.

FAQ pełni także funkcję opiekuńczą i jest parasolem bezpieczeństwa dla klienta. Dlatego też warto tam zamieścić najpotrzebniejsze informacje na temat czasu i kosztów dostaw, zwrotach, czy reklamacjach, aby klient nie musiał wnikać w regulamin.

Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł