Zwroty
ogólnie są to skrajnie rzadkie przypadki, także nie przejmuj tym się zbytnio. O ile nie prowadzisz sklepu w branży odzież/obuwie liczba zwrotów zwykle nie przekracza 1-3% zamówień.
Jeżeli masz taką możliwość zweryfikuj wcześniej jakość produktu - można to zrobić zamawiając produkt dla siebie, jednakże duża ilość pozytywnych opinii produktu w sieci również potwierdza dobrą jakość produktu.
Czy muszę zgadzać się na zwroty?
Tak - według obowiązującego prawa, klient detaliczny ma bezwzględne prawo do rezygnacji z zakupu ( i zwrotu) do 14 dni od dostarczenia towaru bez konieczności podania jakiegokolwiek powodu.
*Pamiętaj, aby na samym początku dopytać klienta (o ile sam nie sprecyzował) co nie odpowiada mu w zamówieniu - możliwe, że sprawę uda się wyjaśnić i rozwiązać bez wykonywania zwrotu.
(np. proponując kupon rabatowy na kolejne zamówienie itp.)
Jaki adres do zwrotu zamieścić w regulaminie?
Polecamy umieścić tam swój adres email. Zazwyczaj korzystając z AliExpress będziesz współpracować z przynajmniej kilkoma sprzedawcami i w takiej sytuacji nie będziesz w stanie na stronie podać prawidłowego adresu do zwrotu.
Produkt od sprzedawcy z AliExpress zakupiony został przez Ciebie dlatego Ty kontaktujesz się ze sprzedawcą w tej sprawie czyli pośredniczysz w kontakcie.
Logujesz się na swoim koncie na AliExpress i przechodzisz do szczegółów zamówienia:
Następnie klikasz "Otwórz spór"
Jeżeli produkt nie był zbyt drogi - co będzie miało miejsce prawdopodobnie w 97 % przypadków - spór zwykle kończy się zwrotem środków przez AliExpress bez konieczności zwrotu towaru.
(AliExpress podobnie jak Allegro stawia na postawę pro kliencką i dba głównie o to aby kupujący byli zadowoleni z transakcji i wracali na platformę aby dokonywać kolejnych zakupów - co jest korzyścią również dla dropshipperów)
W takim przypadku możesz zażądać zwrotu produktu do siebie.. i następnie odsprzedać ten sam produkt kolejnej osobie!
Zwrot oczywiście wykonujesz gdy produkt do Ciebie dotrze lub gdy AliExpress dokona zwrotu środków na Twoje konto.
*Jeżeli jednak dojdzie do momentu gdy klient ma odesłać towar do sprzedawcy z AliExpress - w emailu podasz mu właściwy adres konkretnego sprzedawcy z AliExpress.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł