Reklamacje i zwroty AliExpress

Utworzone przez Dominika Bednarska, Zmodyfikowano dnia pon, 24 Cze o 2:30 PO POŁUDNIU wg Dominika Bednarska

Zwroty 


Ogółem są to skrajnie rzadkie przypadki, także nie przejmuj tym się zbytnio. O ile nie prowadzisz sklepu w branży odzież/obuwie, zwroty zwykle nie przekraczają 1-3% zamówień. 


Jeżeli masz taką możliwość, zweryfikuj wcześniej jakość produktu - można to zrobić zamawiając produkt dla siebie, jednakże duża ilość pozytywnych opinii produktu w sieci również potwierdza dobrą jakość produktu.


Czy muszę zgadzać się na zwroty?

Tak - według obowiązującego prawa, klient detaliczny ma bezwzględne prawo do rezygnacji z zakupu (i zwrotu) do 14 dni od dostarczenia towaru bez konieczności podania jakiegokolwiek powodu.

 

*Pamiętaj, aby na samym początku dopytać klienta (o ile sam nie sprecyzował), co nie odpowiada mu w zamówieniu - możliwe, że sprawę uda się wyjaśnić i rozwiązać bez wykonywania zwrotu, np. proponując kupon rabatowy na kolejne zamówienie itp.


Jaki adres do zwrotu zamieścić w regulaminie?


Polecamy umieścić tam swój adres e-mail. Zazwyczaj korzystając z AliExpress będziesz współpracować z przynajmniej kilkoma sprzedawcami i w takiej sytuacji nie będziesz w stanie na stronie podać prawidłowego adresu do zwrotu. 


Produkt od sprzedawcy z AliExpress zakupiony został przez Ciebie, dlatego Ty kontaktujesz się ze sprzedawcą w tej sprawie, czyli pośredniczysz w kontakcie.


Logujesz się na swoim koncie na AliExpress i przechodzisz do szczegółów zamówienia: 



Następnie klikasz "Zwroty produktów/pieniędzy":




Jeżeli produkt nie był zbyt drogi - co będzie miało miejsce prawdopodobnie w 97% przypadków - spór zwykle kończy się zwrotem środków przez AliExpress bez konieczności zwrotu towaru.


AliExpress, podobnie jak Allegro, stawia na postawę prokliencką i dba głównie o to, aby kupujący byli zadowoleni z transakcji i wracali na platformę, by dokonywać kolejnych zakupów - co jest korzyścią również dla dropshipperów.


W takim przypadku możesz zażądać zwrotu produktu do siebie... i następnie odsprzedać ten sam produkt kolejnej osobie! 


Zwrot oczywiście wykonujesz, gdy produkt do Ciebie dotrze lub gdy AliExpress dokona zwrotu środków na Twoje konto. 


*Jeżeli jednak dojdzie do momentu, gdy klient ma odesłać towar do sprzedawcy z AliExpress - w e-mailu podasz mu właściwy adres konkretnego sprzedawcy z AliExpress.



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł