Jak ustalić ceny produktów?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia Thu, 11 Jan 2024 o 02:59 PM wg Dominika Bednarska

Na cenę produktu składa się:
  • Koszt produktu - czyli za ile kupujesz towar u dostawcy.
  • Koszt dostawy - czyli ile kosztuje wysyłka towaru
  • Koszt reklamy - czyli ile kosztuje Cię znalezienie klienta, który dokona zakupu
  • Twój zysk - czyli to co zostanie na Twoim koncie z zamówienia klienta po odliczeniu powyższych kosztów.


Na przykładzie:

  • Koszt produktu - 30 PLN
  • Koszt dostawy - 15 PLN
  • Koszt reklamy - 25 PLN
  • Twój zysk - 29 PLN

KOŃCOWA CENA PRODUKTU = 99 PLN



*Koszt reklamy oczywiście jest zmienny. Przy "złotych trafieniach" spadać będzie nawet poniżej 5 PLN, przy udanych kampaniach do 15 PLN. Natomiast zalecamy wliczanie kosztu reklam dla kampanii średnio efektywnych - przy lepszych po prostu wasz zysk będzie większy. 


Dla produktów z końcową ceną produktu 50-70 PLN koszt reklamy - ok. 20-25 PLN.

Dla produktów z końcową ceną produktu 70-100 PLN koszt reklamy - ok. 25-30 PLN.



Cena musi być akceptowalna dla klienta.


Może być zarówno za wysoka jak i za niska. Poprzez cenę nadajesz też wartość produktu. Czasem znajdziesz ciekawy produkt, który kosztuje tylko kilka lub kilkanaście złotych np. zegarek - jeżeli wystawisz go za zbyt niską cenę np. 25 PLN klient pomyśli iż jest to jakiś nic nie warty bubel.

Częstszym problemem zwykle jest jednak zbyt wysoka cena - zastanów się czy sam zakupiłbyś produkt w takiej cenie, zapytaj znajomych - porównaj cenę do innych podobnych produktach w innych sklepach internetowych. Pamiętaj, aby nie porównywać się do Allegro, cen hurtowni i dyskontów takich jak Lidl itd., a ze sklepami internetowymi podobnymi do Twojego.

Twoja cena nie musi być najniższa, jednak musi odzwierciedlać jakość produktu. Przestrzegamy przed sprzedawaniem produktów bardzo drobnych - sprzedawanie np. pojedynczych breloczków do kluczy po dodaniu marży i kosztów reklamy jest bezcelowe bo tak niedużemu produktowi trudno nadać wartość i przekonać klienta, że cena powyżej 50 PLN jest atrakcyjna.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Przydatne instrukcje:



Instrukcja do zmiany cen globalnie na całym sklepie:

 Narzuty - edycja ceny produktów na sklepie


Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł