Masz odpowiednią ilość koszyków ale brakuje sprzedaży?
Średnio ok. 20-40% koszyków powinno zostać skonwertowanych na zakupy (zależnie od branży/ceny produktu). Jeżeli konwersja u Ciebie jest niższa to prawdopodobnie coś przeszkadza klientom w kasie.
1. Formy płatności
- Masz opcję przelewu tradycyjnego? pozbądź się jej => https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000539904
- Masz tylko 1 bramkę płatności? daj klientom wybór - optymalnie zintegrować przynajmniej 2 bramki na sklepie (najpopularniejsze bramki w Polsce to PayNow i Przelewy24)
- Płatność za pobraniem, jeżeli masz taką możliwość dodaj taką opcję dostawy => https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000539587
2. Opcje i koszt wysyłki
Jakie i ile opcji wysyłki dodać na sklep? https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000539910
Niektórzy klienci paczki zamawiają tylko w określony sposób - kurier, paczkomat, pobranie. Jeżeli masz możliwość wprowadź różne opcje dostawy. Uważaj na koszt dostawy - klienci przyzwyczaili się do darmowych i tanich dostaw.
*Koszt wysyłki możesz w całości lub częściowo przerzucić do ceny produktu - klientowi znacznie łatwiej zaakceptować jest trochę wyższą cenę produktu aniżeli osobno za dostawę.
3. Całokształt
Przed dokonaniem płatności klient ostatecznie ocenia czy warto dokonać zakupu. Czyli ocenia czy cena końcowa: produkt + koszt dostawy jest wg. niego atrakcyjna. Czy cena odzwierciedla jakość produktu (waży więc całą pracę jaka została wykonana na sklepie: opis produktu/sam sklep/opcje i kosz dostawy, formy płatności)
Jeżeli koszyków i zamówień jest za mało - spróbuj poprawić ww. elementy, jeżeli mimo optymalizacji nie udaje się uzyskać rentowności kampanię będzie trzeba wygasić.
Szukaj alternatyw
*Jeżeli produkt i stworzony przez Ciebie opis wydaje Ci się bardzo dobry, wyniki reklamy (ruch: CPC) są wzorowe ale brakuje koszyków/zamówień lub jest ich mniej niż się można było spodziewać i domyślasz się, że barierą jest cena.. Sprawdź czy hurtowo, kupując produkt w większych ilościach nie znajdziesz swojego produktu znacznie taniej. (np. na https://www.alibaba.com/)
W przypadku istotnej różnicy w cenie może to czas aby pomyśleć o inwestycji? produkt został przetestowany - reklamy wskazują na duży potencjał. Przemyśl czy masz możliwość zatowarowania się w produkt, zamówienia go do siebie lub przy współpracy z hurtownią, importerem lub centrum logistycznym.
*Zdarza się, że produkt znajdziesz 100% lub nawet kilka razy taniej aniżeli w AliExpress!
O imporcie dowiesz się więcej w module V: https://app.takedrop.pl/knowledge/courses/view/23
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł