Średnio ok. 20-40% koszyków powinno zostać skonwertowanych na zakupy (wyniki zależne są od wielu zmiennych w tym np. od branży, ceny produktu, sezonu). Jeżeli konwersja u Ciebie jest niższa, to prawdopodobnie coś przeszkadza klientom w kasie.
1. Formy płatności
- Masz opcję przelewu tradycyjnego? Pozbądź się jej:
https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000539904 - Masz tylko 1 bramkę płatności? Daj klientom wybór - optymalnie jest zintegrować przynajmniej 2 bramki na sklepie (najpopularniejsze bramki w Polsce to PayU i PayNow).
- Płatność za pobraniem - jeżeli masz taką możliwość dodaj taką opcję dostawy:
https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000539587
2. Opcje i koszt wysyłki
Jakie i ile opcji wysyłki dodać na sklep? https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000539910
Niektórzy klienci paczki zamawiają tylko w określony sposób - kurier, paczkomat, pobranie. Jeżeli masz możliwość, wprowadź różne opcje dostawy. Uważaj na koszt dostawy - klienci przyzwyczaili się do darmowych i tanich dostaw.
*Koszt wysyłki możesz w całości lub częściowo przerzucić do ceny produktu - klientowi znacznie łatwiej zaakceptować jest trochę wyższą cenę produktu aniżeli osobno za dostawę.
3. Całokształt
Przed dokonaniem płatności, klient ostatecznie ocenia, czy warto dokonać zakupu. Czy produkt może spełnić jego oczekiwania? Czy cena odzwierciedla jakość produktu? Czy koszt dostawy jest akceptowalny? Na tym etapie klient waży więc całą pracę, jaka została wykonana na sklepie: opis produktu/sam sklep/opcje i koszt dostawy, formy płatności, a także poza nim, czyli pracę przy reklamie, mediach społecznościowych.
Jeżeli koszyków i zamówień jest za mało - spróbuj poprawić w/w elementy, jeżeli mimo optymalizacji nie udaje się uzyskać rentowności, kampanię będzie trzeba wygasić.
*Jeżeli produkt i stworzony przez Ciebie opis wydaje Ci się bardzo dobry, wyniki reklamy (ruch: CPC) są wzorowe ale brakuje koszyków/zamówień lub jest ich mniej niż się można było spodziewać i domyślasz się, że barierą jest cena, sprawdź, czy hurtowo, kupując produkt w większych ilościach, nie znajdziesz swojego produktu znacznie taniej (np. na: https://www.alibaba.com/).
W przypadku istotnej różnicy w cenie, może to czas, aby pomyśleć o inwestycji? Produkt został przetestowany - reklamy wskazują na duży potencjał. Przemyśl, czy masz możliwość zatowarowania się w produkt, zamówienia go do siebie lub przy współpracy z hurtownią, importerem lub centrum logistycznym.
*Zdarza się, że produkt znajdziesz 100% lub nawet kilka razy taniej aniżeli w AliExpress!
O imporcie dowiesz się więcej w module V: https://app.takedrop.pl/knowledge/courses/view/23
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł