Wstęp do Facebooka

Utworzone przez Dominika Bednarska, Zmodyfikowano dnia Thu, 18 Apr 2024 o 12:56 PM wg Emilia Kowal


1. Business Manager


Przede wszystkim musisz posiadać konto prywatne oparte na Twoich prawdziwych danych (aby później móc zweryfikować swoją tożsamość). Jeśli jeszcze go nie masz, dokonaj rejestracji pod linkiem: https://www.facebook.com/


Business Manager stworzysz tutaj: https://business.facebook.com/overview, korzystając z opcji "Zaloguj się przez Facebooka", a następnie "Utwórz konto". Przejdź proces rejestracji konta biznesowego zgodnie ze wskazówkami FB. 



2. Zweryfikowanie tożsamości


Wykonasz to w zakładce https://www.facebook.com/id/hub/ - przed przejściem dalej zapoznaj się ze wskazówkami FB dotyczącymi akceptowanych dokumentów i tego, w jakiej formie należy je przesłać. 



3. Fanpage sklepu


Fanpage jest niezbędny do promowania i reklamowania produktów oraz usług jakie oferujesz w swoim sklepie, dodatkowo jest to idealne miejsce na budowanie swojej grupy odbiorców.


Stronę stworzysz w zakładce https://business.facebook.com/settings/pages/:



Wybierz główną kategorię fanpage - zalecamy zaznaczenie opcji "Marka lub produkt":



W kolejnym oknie wprowadź nazwę fanpage'a i wybierz maksymalnie 3 kategorie dokładniej opisujące asortyment w Twoim sklepie. W dalszej konfiguracji fanpage'a pomogą Ci wskazówki udostępnione przez FB.


*Informacje z Twojego profilu osobistego nie będą nigdzie widoczne na utworzonym fanpage'u. Twój profil i fanpage stanowią odrębne byty na Facebooku. 



4. Konto reklamowe


Obejmuje całą Twoją działalność związaną z reklamami. Na Twoim koncie reklamowym znajdują się różne kampanie, reklamy i informacje o rozliczeniach.


Założysz je w zakładce https://business.facebook.com/settings/ad-accounts/, korzystając z opcji "Utwórz" => "Utwórz nowe konto reklamowe".


Następnie uzupełnij nazwę nowego konta, ustaw odpowiednią strefę czasową i wybierz walutę, w jakiej będziesz opłacać wydatki. Uwaga! W późniejszym czasie edycja waluty nie jest już możliwa.



5. Zestaw danych (wcześniej Pixel)


Niezbędny do zbierania i analizowania ruchu, jaki będzie trafiał z reklam do Twojego sklepu. Stworzysz go według naszej instrukcji: Zestaw danych - stworzenie i podpięcie do sklepu.



6. Weryfikacja domeny Twojego sklepu internetowego


Wykonasz ją zgodnie z naszą instrukcją: Weryfikacja domeny przez TXT w DNS (Facebook)



7. Skonfigurowanie płatności na koncie 


Wykonasz to w zakładce https://business.facebook.com/billing_hub/. Dodaj pierwszą metodę płatności i informacje dotyczące rozliczenia - zgodnie ze wskazówkami FB. 



8. Pierwsza kampania reklamowa


Ten krok omówiliśmy bardziej szczegółowo w odrębnym artykule: Jak stworzyć kampanię reklamową





Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł