Nieopłacone zamówienia. Co z nimi robić?

Utworzone przez Emilia Kowal, Zmodyfikowano dnia czw, 29 Sie o 2:17 PO POŁUDNIU wg Emilia Kowal

Nieopłacone zamówienia to bolączka każdego sprzedawcy. Nie warto jednak załamywać rąk! Dużą część z nich jesteśmy jednak w stanie "uratować".


Jeżeli w kolejnym dniu roboczym po złożeniu zamówienia przez klienta dalej nie widzisz płatności - zadzwoń do niego.

W ten sposób jesteś w stanie odzyskać ok. 30% porzuconych zamówień! Niektórzy sprzedawcy chwalą się skutecznością nawet powyżej 50%!


Tip&Tricks:


  • Wybieraj kontakt telefoniczny. Wysyłka maili/smsów to znacznie mniejsza skuteczność.
  • Zainteresuj się użytkownikiem, nawiąż relację! Np. zapytaj, czy produkt jest dla niego, może będzie to prezent dla najbliższej osoby?
  • Nie pytaj czy klient "zamierza opłacić zamówienie" tylko "kiedy możesz spodziewać się płatności".
  • Poproś o podanie przybliżonego czasu, kiedy klient sfinalizuje zakup, ponieważ rezerwujesz produkt i chcesz jak najszybciej nadać przesyłkę, aby klient mógł cieszyć się z produktu tak szybko, jak to możliwe.
  • Zaproponuj UpSell lub/i kod rabatowy na następne zakupy.


Nawet jeżeli nie uda się uratować zamówienia i klient nie jest zainteresowany wykonaniem płatności, masz niepowtarzalną okazję aby zapytać, co jest przyczyną rezygnacji. Jest to bezcenna informacja, co warto poprawić/ulepszyć w Twoim sklepie.

Dzięki temu w przyszłości będzie można zminimalizować ilość niesfinalizowanych zamówień i zwiększyć konwersję, a tym samym Twoje zyski. Powodzenia! 


Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł