Integracja z Google Analytics

Utworzone przez Dominika Bednarska, Zmodyfikowano dnia pt, 19 Kwi o 9:41 RANO wg Emilia Kowal

Google Analytics to narzędzie, które pomaga śledzić i analizować ruch na stronie internetowej. Z niego dowiesz się, ile osób odwiedza Twój sklep, skąd pochodzą, jak długo na nim przebywają i jakie działania podejmują na stronie.


W pierwszej kolejności należy zalogować się na swoje konto Google TUTAJ, a następnie wybrać opcję "Rozpocznij pomiary":



Wyświetli się kreator, w którym w kolejnych zakładkach konieczne będzie uzupełnienie danych sklepu:



W sekcji "Ustawienia udostępniania danych na koncie" rekomendujemy, aby zaznaczyć wszystkie dostępne checkboxy, a następnie przejść dalej.


W kolejnym kroku należy podać "Nazwę usługi" (tutaj możesz ponownie wstawić nazwę sklepu), strefę czasową i walutę. Pamiętaj, aby nie zaznaczać checkboxa w sekcji Utwórz usługę w Universal Analytics (nie aktywować tej opcji):



Na poziomie 3 ustalasz jedną główną kategorię branżową i wielkość firmy:



Następnie możesz określić "Cele biznesowe" - zaznaczając na liście wszystkie dostępne opcje poza ostatnią (raporty podstawowe):



W ostatnim kroku należy wybrać platformę, z której będziesz zbierać dane - tzw. strumień danych. Wybierz w tym miejscu Sieć: 



Pojawi się sekcja dodatkowa, w której skonfigurujesz wybrany strumień danych:



Możesz rozwinąć opcje "Pomiaru zaawansowanego" i zmienić domyślne zaznaczenie:



Konto zostało skonfigurowane - teraz możesz przeglądać szczegóły strumienia danych i analizować nowe dane ze strony sklepu.


Znajdziesz tutaj "Identyfikator pomiaru", który należy skopiować z poniższej sekcji:



a następnie wkleić go w ustawieniach integracji po stronie TakeDrop: https://app.takedrop.pl/integrations/view/5, w rubryce "Google Analytics 4 ID (G-xxx)":



Pozostając w szczegółach utworzonego strumienia, zjedź na dół i otwórz sekcję "Tajne klucze API platformy Measurement Protocol":



Konieczne będzie zapoznanie się z warunkami Google i zatwierdzenie ich: 



Po tym kroku w miejscu poprzedniego przycisku pojawi się opcja "Utwórz":



Po wybraniu tej opcji konieczne będzie podanie "Pseudonimu" - w tym miejscu możesz wstawić nazwę swojego sklepu (lub inną dowolną frazę). Po zatwierdzeniu zmian wygenerowana zostanie "Wartość przypisana do tajnego klucza", którą należy skopiować:



i wkleić w ustawieniach integracji po stronie TakeDrop, w rubryce "Measurement Protocol API Secret":



To wszystko! Zbieranie danych ze sklepu za pomocą Google Analytics będzie już możliwe.





Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł