Jak zwiększyć konwersję na swoim sklepie?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia Thu, 03 Aug 2023 o 02:40 PM wg Dominika Bednarska


Większość sprzedawców wychodzi z założenia, że kluczem do osiągnięcia większych obrotów czyli swoich zysków jest tylko i wyłącznie zwiększenie liczby zamówień.  

Przynajmniej większość nowych, niedoświadczonych jeszcze przedsiębiorców. Sprzedawcy działający dłużej na rynku na ogół wiedzą już, że jest to tylko jeden z elementów wpływających na końcowy wynik. 


Zastanów się czy łatwiej znaleźć nowego klienta.. czy przekonać  klienta, który już zdecydował się na zakup w Twoim sklepie  aby dorzucił do koszyka coś więcej? 

Skoro klient jest gotowy dokonać zakupu, znaczy to że dobrze wykonałeś swoją pracę. 


Klient trafił na twoją stronę -> skuteczna reklama, dobry produkt.  

Obejrzał produkt dokładniej na stronie i zdecydował się dodać go do koszyka -> atrakcyjny opis i cena produktu. 

Klient zaufał Ci, uznał sklep za wiarygodny a produkt za odpowiadający jego oczekiwaniom. 


Chcesz tak to zostawić? To tak jakbyś znalazł na ulicy 5 PLN, dwa kroki dalej znalazł kolejne 5 PLN, ale stwierdził, że drugi raz już się nie będziesz schylać. Wykorzystaj to! Klient Ci zaufał, jest gotowy dokonać zakupu, zaproponuj mu coś więcej, coś ekstra.




  • Zaproponuj darmową dostawę dla zamówień powyżej 100 PLN.

Czy może być coś piękniejszego od zamówienia produktu bezpośrednio z Twojej kanapy? Nie tracisz czasu, energii i pieniędzy na dojazd do sklepu. Nie musisz przeciskać się wśród tłumów klientów i szukać po całym sklepie interesującego Cię produktu – wystarczy, kliknąć. Nie grozi Ci nadmierne zainteresowanie ze strony ekspedientów ze sklepu, oglądasz produkt i na spokojnie oceniasz czy chcesz dokonać zakupu czy nie. Co Cię od tego powstrzymuje?  Jednym z głównym czynnikiem jest koszt dostawy.


Kupujesz produkt – zapłata za niego jest dla Ciebie oczywista, ale koszt wysyłki? Płacisz za coś co nie da Ci żadnej namacalnej korzyści. Liczne badania rynku e-commerce wskazują, że zaproponowanie darmowej dostawy znacząco wpływa na motywację kupujących. 


Zaproponuj opcję bezpłatnej dostawy dla zamówień powyżej ustalonego progu.  Klient dorzuci do koszyka kolejny produkt, Tobie zwiększy sprzedaż – sobie zagwarantuje darmową wysyłkę. Win-Win -> Wygrywają wszyscy. 

Nawet 96% ankietowanych przyznało się, że byliby bardizej skłonni do zakupu w sklepie internetowym  z opcją darmowej dostawy. źródło: Badania Lab24

https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000513273 - Bezpłatna dostawa dla zamówienia o wartości X

 

  • Zaproponuj dostawę w niezwykle niskiej cenie.

Sprzedajesz również tańsze produkty i wrzucając pełny koszt dostawy do jego ceny, wyglądałby na bardzo drogi?

Przetransferuj tam tylko część kosztów. Oferując dostawę za kilka złotych zadziałasz na wyobraźnie klientów. Kilka złotych dzisiaj to prawie jak za darmo, klienci widząc znaczną różnicę odczują, że zakup w Twoim sklepie im się opłaca.


Ponad 50% respondentów uznało, iż koszt dostawy do 5 PLN zmotywowałoby ich do częstszych zakupów w internecie. źródło: raport „E-commerce w Polsce 2019”


  • UPSELL czyli Crosselling.

Ta metoda polega na oferowaniu klientom produktów lub usług komplementarnych do pierwszego wybranego produktu. Istotne jest aby proponowane produkty lub usługi uzupełniały wybrany wcześniej produkt. Ewentualnie aby propozycje produktów były podobne do tego dodanego wcześniej do koszyka, pasowały do kręgu zainteresowań klienta. 


Jak to zrobić?


Połącz darmową dostawę od wybranego progu z aplikacją typu Upsell. Klient ma w koszyku produkt za 80 PLN i widzi opcję darmowej dostawy od 100 PLN. Wystarczy, że dobierze coś za 20 PLN i nie będzie musiał płacić za dostawę. Kolejny produkt z zamówienia będzie prawie za darmo.. żal nie skorzystać z takiej okazji! My wiemy, że za dostawę zapłaci zamawiając tylko ten pierwszy produkt. Drugi produkt zostanie wysłany razem z tym pierwszym, więc nie dochodzą nam żadne koszty. Ani wysyłki, ani reklamy, pozostaje tylko koszt produktu i nasza marża. Dzięki aplikacji pomożesz klientowi dokonać wyboru, zasugerujesz jakie produkty może dodać. Nie będzie musiał wychodzić z koszyka i szukać w sklepie odpowiedniego dla niego produktu.


https://app.takedrop.pl/integrations/view/18 -> DODAJ UPSELL DO TWOJEGO SKLEPU!


  • Stwórz warianty produktów - Drugi produkt tańszy o 50%.

Koszt reklamy i wysyłki pozostaną niezmienne. Od marży odejmiesz koszt promocji a pozostała kwota będzie dodatkowym zyskiem! Stwórz wariant produktu, oferując drugi taki sam w tańszej cenie. Możesz też dodać jako wariant połączenie produktu X i produktu Y -> klientom oferując uzyskanie 20% rabatu w stosunku do standardowej ceny obydwóch produktów.


 Jak zrobić warianty? https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000485141


  • Nagroda za zakup – gratisy.

Zaoferuj klientowi, że jeżeli dokona zakupów za 150 PLN będzie mógł uzyskać kupon rabatowy na 10% na kolejne zakupy! Sprzedajesz drogi zegarek, a w ofercie masz pasek pasujący do tego produktu. Ozdobne opakowanie kosztujące parę złotych? Zaproponuj je w gratisie! 

KUPON RABATOWY UTWORZYSZ W ZAKLADCE % CENY: https://app.takedrop.pl/prices/coupons


  • Social proof – Społeczny dowód słuszności.

Jeżeli Jan Kowalski zakupił ten produkt, to znaczy że musi być to wartościowy towar! Zaufanie klienta podczas zakupów jest bezcenne. Żeby je zdobyć musimy zrobić atrakcyjną reklamę, profesjonalnie wyglądający sklep i opis produktu. Jednak czasem może to nie wystarczyć.. Co jeszcze możemy zrobić? Zdaj się na opinie innych. Wielu kupujących instynktownie lepiej ocenia produkty, gdy widzi że inni użytkownicy też przeglądali produkty i dokonywali zakupów na sklepie. Komunikat o tym, że klient X dokonał zakupu produktu Y działa motywująco. Jest to znak dla klienta, że sklep jest wiarygodny. Klienci dokonują zakupów, czyli potwierdzają że sklep jest godny zaufania. Ktoś ogląda interesujący Cię produkt? Nie pozwól by Cię ubiegł, dokonaj zakupu pierwszy. Aplikacja Nudgify będzie pomagać klientowi podjąć decyzję aby dodał kolejne produkty do koszyka. Nie będzie musiał samodzielnie ich szukać po sklepie, będzie miał wybory pod ręką. 

https://app.takedrop.pl/integrations/view/9 -> DODAJ NUDGIFY DO TWOJEGO SKLEPU!


Co jeszcze możesz zrobić?

  • Na witrynie za social proof odpowiada Nudgify.. ale co z naszym fanpage, źródłem naszej reklamy? zadbaj o regularne wrzucanie atrakcyjnych postów, buduj swoją społeczność. Zdobądź przynajmniej 100 obserwujących przed pierwszymi kampaniami na konwersję aby uwiarygodnić Twoją firmę.


  • Wykorzystaj potencjał obniżki ceny.


  • Możliwość wyboru opcji dostawy. Paczkomat czy kurier?


  • Klient lubi mieć wybór. Zaproponuj przynajmniej 2 bramki płatnicze - najpopularniejszymi są PayU oraz Przelewy24.


  • Płatność za odbiorem - są grupy odbiorców, które są nieufne w stosunku do płatności internetowych. 


  • Zamówienia drogą telefoniczną - przeżytek czy opcja? spróbuj, nic nie stracisz. 




  • Hotjar - sprawdź co klienci robią na Twoim sklepie! Dzięki temu narzędziu będziemy mogli zobaczyć nagrania jak zachowywali się klienci, gdzie klikali, co mogło im się podobać a co sprawiło, że zrezygnowali -- i poprawić ten element. https://app.takedrop.pl/integrations/view/11


  • Upewnij się, że Twój sklep wygląda profesjonalnie. Logo, favicon, strona główna, stopka. Wszystkie te elementy muszą współgrać, muszą być wykonane na wysokim poziomie aby zdobyć zaufanie klienta. Jeżeli potrzebujesz opinii specjalisty - zapisz się na konsultację i poproś o audyt sklepu.


  • Najważniejszy jest dobry opis. Pamiętaj o tym! Przygotowany niechlujnie, niestarannie, na szybko zniweczy całą Twoją pracę przy sklepie i kampanii reklamowej. Upewnij się, że jest możliwie obszerny, atrakcyjny. Klient musi mieć co obejrzeć, dostać informacje na temat produktu. Pamiętaj by wskazywać korzyści produktu, opis ma przekonać - upewnić klienta, że produkt mu jest potrzebny.
     

https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000512891 Opis produktu - jak powinien wyglądać?



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł