Token API konwersji - jak wygenerować i skonfigurować go na Facebooku

Utworzone przez Jakub Proch, Zmodyfikowano dnia pon, 23 Wrz o 1:33 PO POŁUDNIU wg Dominika Bednarska

Prawdopodobnie zauważyłeś/aś, że FB wysyła alarmy o nadchodzących zmianach i wpływie na reklamy urządzeń z systemem iOS. Apple mocno utrudnia aplikacjom i witrynom śledzenie zachowań użytkowników na ich urządzeniach. Biorąc pod uwagę, ile ruchu z reklam na FB pochodzi z urządzeń mobilnych i jaka część pochodzi z urządzeń Apple, ta zmiana może poważnie ograniczyć zdolność do mierzenia wyników Twoich reklam na FB. Dodając Conversion API (CAPI), gdy użytkownik kliknie w reklamę i trafi na Twoją witrynę, FB wyśle na serwer unikalny identyfikator użytkownika. Serwer będzie śledził użytkownika za pomocą tego identyfikatora, gdy będzie on odwiedzał inne strony i odnotuje, czy dokona zakupu (czy też innych działań).


Jak dodać API konwersji? 


1. Gdy tworzysz nowy Zestaw danych


Jeśli jesteś w trakcie tworzenia nowego Piksela zgodnie z naszą instrukcją: LINK, należy tu określić sposób połączenia z witryną. Po wybraniu opcji "Piksel Meta i API konwersji" pojawi się nowe okno, w którym należy wybrać "Zainstaluj kod ręcznie"



Wyświetli się nowe okno przedstawiające opis procesu implementacji API konwersji.


Należy kliknąć "Kontynuuj" i przejść do wyboru zdarzeń - polecamy, aby zaznaczyć checkboxy przy poniższych pozycjach:



W następnym kroku określisz parametry, które chcesz przesyłać dla każdego ze zdarzeń z osobna:



Następnie wyświetli się podgląd dotychczas wykonanych działań - zobaczysz tutaj podsumowanie z listą wybranych zdarzeń i ich parametrów: 



W końcowej zakładce wybierz opcję "Otwórz przewodnik wdrażania", aby przejść do ostatnich kroków konfiguracji API:



Wyświetli się poniższy widok, w którym musisz zatwierdzić przejście dalej przyciskiem "Rozpocznij"



Zjedź do pozycji "Wygeneruj token dostępu" i skorzystaj z przycisku o tej samej treści:



Uzyskany kod należy skopiować:



a następnie wkleić w ustawieniach integracji z Pikselem po stronie TakeDrop: https://app.takedrop.pl/integrations/view/7. Wybierz tutaj opcję "Konfiguruj" i w rubryce "API Conversion Access Token" wprowadź skopiowaną zawartość: 



To wszystko!;-)



2. Gdy masz już istniejący Zestaw danych


Przejdź do Menadżera zdarzeń: https://www.facebook.com/events_manager2/list i do wybranego zestawu danych, a następnie wybierz opcję "Skonfiguruj API konwersji":



W kolejnym oknie wybierz opcję "Konfiguracja ręczna" i przejdź dalej:



Dalszy proces przejdź już zgodnie z punktem 1.





Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł