Prawdopodobnie zauważyłeś/aś, że FB wysyła alarmy o nadchodzących zmianach i wpływie na reklamy urządzeń z systemem iOS. Apple mocno utrudnia aplikacjom i witrynom śledzenie zachowań użytkowników na ich urządzeniach. Biorąc pod uwagę, ile ruchu z reklam na FB pochodzi z urządzeń mobilnych i jaka część pochodzi z urządzeń Apple, ta zmiana może poważnie ograniczyć zdolność do mierzenia wyników Twoich reklam na FB. Dodając Conversion API (CAPI), gdy użytkownik kliknie w reklamę i trafi na Twoją witrynę, FB wyśle na serwer unikalny identyfikator użytkownika. Serwer będzie śledził użytkownika za pomocą tego identyfikatora, gdy będzie on odwiedzał inne strony i odnotuje, czy dokona zakupu (czy też innych działań).
Jak dodać API konwersji?
1. Gdy tworzysz nowy Zestaw danych
Jeśli jesteś w trakcie tworzenia nowego Piksela zgodnie z naszą instrukcją: LINK, należy tu określić sposób połączenia z witryną. Po wybraniu opcji "Piksel Meta i API konwersji" pojawi się nowe okno, w którym należy wybrać "Zainstaluj kod ręcznie"
Wyświetli się nowe okno przedstawiające opis procesu implementacji API konwersji.
Należy kliknąć "Kontynuuj" i przejść do wyboru zdarzeń - polecamy, aby zaznaczyć checkboxy przy poniższych pozycjach:
W następnym kroku określisz parametry, które chcesz przesyłać dla każdego ze zdarzeń z osobna:
Następnie wyświetli się podgląd dotychczas wykonanych działań - zobaczysz tutaj podsumowanie z listą wybranych zdarzeń i ich parametrów:
W końcowej zakładce wybierz opcję "Otwórz przewodnik wdrażania", aby przejść do ostatnich kroków konfiguracji API:
Wyświetli się poniższy widok, w którym musisz zatwierdzić przejście dalej przyciskiem "Rozpocznij"
Zjedź do pozycji "Wygeneruj token dostępu" i skorzystaj z przycisku o tej samej treści:
Uzyskany kod należy skopiować:
a następnie wkleić w ustawieniach integracji z Pikselem po stronie TakeDrop: https://app.takedrop.pl/integrations/view/7. Wybierz tutaj opcję "Konfiguruj" i w rubryce "API Conversion Access Token" wprowadź skopiowaną zawartość:
To wszystko!;-)
2. Gdy masz już istniejący Zestaw danych
Przejdź do Menadżera zdarzeń: https://www.facebook.com/events_manager2/list i do wybranego zestawu danych, a następnie wybierz opcję "Skonfiguruj API konwersji":
W kolejnym oknie wybierz opcję "Konfiguracja ręczna" i przejdź dalej:
Dalszy proces przejdź już zgodnie z punktem 1.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł