Google Tag Manager to narzędzie do zarządzania tagami na stronie internetowej - pozwala na łatwe dodawanie, aktualizowanie i usuwanie różnych kodów śledzenia i tagów na stronie sklepu, bez konieczności ingerencji w kod źródłowy.
Obejmuje to m.in. zarządzanie tagami odpowiadającymi za przekazywanie informacji do Google Analytics i za śledzenie konwersji Google Ads.
Bezpośrednio w panelu Google Tag Manager możesz integrować różne narzędzia analityczne, marketingowe i trackujące, które pomogą Ci zoptymalizować działanie strony internetowej.
Wcześniej należy skonfigurować pozostałe konta Google:
- w Google Analytics: LINK
- i w Google Ads: LINK
Nowe konto w Google Tag Manager utworzysz TUTAJ.
W nazwie konta i nazwie kontenera możesz podać dane swojego sklepu (zgodnie z poniższą grafiką). Jako platformę docelową należy wybrać "Witrynę internetową":
Zmiany należy zatwierdzić przyciskiem "Utwórz".
Pojawi się panel GTM z instrukcją instalacji, jednak możesz pominąć opisane kroki. Wystarczy skopiować zaznaczony fragment kodu:
a następnie wkleić go w ustawieniach integracji po stronie TakeDrop https://app.takedrop.pl/integrations/view/19, w rubryce "Google Tag Manager ID":
To wszystko! Twoje konto zostało skonfigurowane. Wszystkimi ustawieniami będzie można zarządzać z poziomu zakładki "Administracja":
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł