Konfiguracja konta w Google Tag Manager

Utworzone przez Dominika Bednarska, Zmodyfikowano dnia pt, 19 Kwi o 9:45 RANO wg Emilia Kowal

Google Tag Manager to narzędzie do zarządzania tagami na stronie internetowej - pozwala na łatwe dodawanie, aktualizowanie i usuwanie różnych kodów śledzenia i tagów na stronie sklepu, bez konieczności ingerencji w kod źródłowy.


Obejmuje to m.in. zarządzanie tagami odpowiadającymi za przekazywanie informacji do Google Analytics i za śledzenie konwersji Google Ads.


Bezpośrednio w panelu Google Tag Manager możesz integrować różne narzędzia analityczne, marketingowe i trackujące, które pomogą Ci zoptymalizować działanie strony internetowej. 


Wcześniej należy skonfigurować pozostałe konta Google:

- w Google Analytics: LINK  

- i w Google Ads: LINK


Nowe konto w Google Tag Manager utworzysz TUTAJ.


W nazwie konta i nazwie kontenera możesz podać dane swojego sklepu (zgodnie z poniższą grafiką). Jako platformę docelową należy wybrać "Witrynę internetową":



Zmiany należy zatwierdzić przyciskiem "Utwórz".


Pojawi się panel GTM z instrukcją instalacji, jednak możesz pominąć opisane kroki. Wystarczy skopiować zaznaczony fragment kodu:



a następnie wkleić go w ustawieniach integracji po stronie TakeDrop https://app.takedrop.pl/integrations/view/19w rubryce "Google Tag Manager ID":



To wszystko! Twoje konto zostało skonfigurowane. Wszystkimi ustawieniami będzie można zarządzać z poziomu zakładki "Administracja":






Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł