Konfiguracja konta w Google Ads

Utworzone przez Dominika Bednarska, Zmodyfikowano dnia Fri, 12 Apr 2024 o 11:13 AM wg Dominika Bednarska

Google Ads to platforma, która pozwala tworzyć, kontrolować i optymalizować reklamy sponsorowane. 


Dzięki niej możesz wyświetlać płatne reklamy w wynikach wyszukiwania oraz na stronach partnerskich Google. Masz także możliwość dotarcia do potencjalnych klientów poprzez różne formaty reklam, takie jak linki sponsorowane, grafiki czy materiały wideo. 


Przykład reklam sponsorowanych


W pierwszej kolejności należy skonfigurować Google Analytics - narzędzie, które pomoże Ci zbierać i analizować ruch na stronie internetowej w ramach sponsorowanych reklam. Dokładną instrukcję na ten temat znajdziesz TUTAJ


Gdy już wykonasz wszystkie kroki z powyższego artykułu, przejdź do formularza: LINK i wybierz opcję "Nowe konto Google Ads" - sam proces rejestracji będzie uproszczony i nie zajmie wiele czasu, ze względu na wykonaną wcześniej konfigurację Google Analytics i podanie tam wszystkich niezbędnych danych. 


Pojawi się od razu opcja skonfigurowania pierwszej kampanii reklamowej (1), ale oczywiście możesz na razie pominąć ten krok (2) i uzupełnić tylko podstawowe dane na koncie.



Gdy wybierzesz opcję "Pomiń tworzenie kampanii", Google przekieruje Cię do okna z potwierdzeniem ustawień konta - tutaj możesz pozostawić domyślnie uzupełnione dane:



W drugim i ostatnim kroku należy doprecyzować kwestię rozliczania - uzupełnić swoje dane jako płatnika i ustalić formę płatności za reklamy. Te rubryki prawdopodobnie będą już uzupełnione na podstawie informacji na Twoim koncie Google, ale potwierdź je i zaktualizuj w razie potrzeby:



Na końcu zatwierdź wprowadzone dane przyciskiem "Prześlij".



Jeśli na początku wybrałeś/aś opcję "Utwórz pierwszą kampanię", na koncie konieczne będzie uzupełnienie danych firmy (sklepu):



Następnie zyskasz możliwość spięcia Google Ads z innymi już istniejącymi kontami na platformach partnerskich - na przykład z kanałem na YouTube (jeśli taki posiadasz - w innym przypadku ta opcja nie będzie się wyświetlać):



W kolejnym kroku pojawi się zakładka, w której zobaczysz podgląd swojego sklepu skonfigurowanego wcześniej w Google Analytics.


Rekomendujemy, by w tym miejscu włączyć udostępnianie danych z aplikacji i witryny oraz import listy odbiorców.


Na końcu zatwierdź podane dane przyciskiem "Połącz konto Google Analytics":



W dalszej części przejdziesz ściśle do konfiguracji pierwszej kampanii reklamowej - jeśli nie chcesz tego wykonywać w tym momencie, możesz wybrać opcję "Pomiń" widoczną na dole dowolnej zakładki.




  

Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł