Nazwa produktu

Utworzone przez Dominika Bednarska, Zmodyfikowano dnia Fri, 12 Apr 2024 o 08:52 AM wg Emilia Kowal

Przy wymyślaniu nazwy produktu należy pamiętać o kilku kluczowych kwestiach:


1. Unikalność: w przypadku swoich bestsellerów można postarać się stworzyć nazwę, która będzie wyróżniać się spośród konkurencji. 


2. Zrozumienie produktu: nazwa powinna odzwierciedlać przeznaczenie i cechy produktu. Na jej podstawie klienci powinni domyślać się, do czego może im posłużyć.


3. Krótka i prosta konstrukcja: staraj się operować krótszymi frazami - długie nazwy własne produktów znacznie trudniej jest zapamiętać.


4. Bez zbędnych skrótów: unikaj nadmiernego wykorzystywania skrótów czy skomplikowanych akronimów, które mogą wprowadzać w błąd.


5. SEO: zwróć uwagę na optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jeśli nazwa produktu zawiera kluczowe frazy związane z produktem, może to pomóc w osiągnięciu lepszych wyników pozycjonowania. Przy okazji zapoznaj się z naszym artykułem: META TAGI - do czego służą?


6. Testowanie: możesz przeprowadzić testy nazwy wśród znajomych, rodziny czy grupy docelowej, aby sprawdzić jakie wrażenia wywołuje i czy zapada w pamięć.


7. Prawa autorskie i znaki towarowe: upewnij się, że nazwa nie narusza praw autorskich ani znaków towarowych innych firm.


8. Emocje: nazwa oczywiście powinna wzbudzać pozytywne uczucia i skojarzenia wśród odbiorców, dlatego w celu wzmocnienia takich odczuć warto zastosować pewne zabiegi (w tabeli poniżej).


W zależności od produktu, możesz dodać tzw. efekt WOW: "Super produkt!" itp. i wymienić największą korzyść jaką daje produkt czy jego najsilniejszą stronę - ale wszystko w ramach rozsądku.


Nie masz pomysłu na nazwę? Często dobrym rozwiązaniem będzie nadanie "imienia" produktowi - to może być początek jego brandingu! 

Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł