Token API konwersji - jak wygenerować i skonfigurować go na Facebooku

Utworzone przez Jakub Proch, Zmodyfikowano dnia Tue, 12 Mar 2024 o 11:47 AM wg Dominika Bednarska

Prawdopodobnie zauważyłeś/aś, że FB wysyła alarmy o nadchodzących zmianach i wpływie na reklamy urządzeń z systemem iOS. Apple mocno utrudnia aplikacjom i witrynom śledzenie zachowań użytkowników na ich urządzeniach. Biorąc pod uwagę, ile ruchu z reklam na FB pochodzi z urządzeń mobilnych i jaka część pochodzi z urządzeń Apple, ta zmiana może poważnie ograniczyć zdolność do mierzenia wyników Twoich reklam na FB. Dodając Conversion API (CAPI), gdy użytkownik kliknie w reklamę i trafi na Twoją witrynę, FB wyśle na serwer unikalny identyfikator użytkownika. Serwer będzie śledzić użytkownika za pomocą tego identyfikatora, gdy będzie odwiedzał inne strony i odnotuje, czy dokona zakupu (czy też innych działań).


Jak dodać API konwersji? 





  • Następnie otwórz zakładkę "Źródła danych" i odpowiedni zestaw danych, dla którego chcesz wygenerować token.


  • W pierwszej kolejności w całkowicie nowym, świeżym zestawie danych należy skonfigurować API konwersji - zrobisz to bezpośrednio w zakładce "Przegląd".



  • W kolejnym kroku pojawi się okno do konfiguracji - postępuj tutaj zgodnie ze wskazówkami Mety. Na etapie wyboru zdarzeń pamiętaj, by zaznaczyć najważniejsze, czyli "Wyświetl zawartość", "Przejście do kasy", "Zakup", "Dodanie do koszyka".



  • W ostatniej zakładce "Zobacz instrukcje" wybierz opcję Otwórz przewodnik wdrażania, a następnie w nowym oknie zakładkę "Wygeneruj token dostępu". 

    W tym miejscu skorzystaj z opcji o takiej samej nazwie i skopiuj wygenerowany token. Po zjechaniu na sam dół strony zamknij okno przyciskiem "Zakończ".





Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł