Domena będzie nazwą Twojego sklepu, a swoją markę zbudujesz właśnie w oparciu o nią. Właśnie dlatego warto poświęcić chwilę, by dokonać właściwego wyboru.
Najważniejszy będzie wybór pomiędzy:
domeną uniwersalną, czyli taką, która kojarzy się ze sklepem - np. markecior.pl. To dobry wybór, gdy nie wiesz jeszcze do końca, co będziesz sprzedawać. Ze względu na uniwersalną nazwę możesz rotować dowolnie produktami lub powadzić sklep wielobranżowy;
domeną związaną ze sprzedawanym asortymentem, jeśli jesteś zdecydowany na prowadzenie sklepu z konkretnymi artykułami. Wybierając sklep z produktami dla zwierząt, nie nazwiesz go sportsklep.pl, tylko przykładowo sklepreksio.pl.
Nazwa domeny powinna być prosta i łatwo zapadająca w pamięć. W ten sposób klient będzie mógł zapamiętać Twój sklep i później do niego wrócić czy przekazać dalej/wspomnieć znajomemu.
Odradzamy używanie w domenach polskich znaków czy kropek. Na rynek polski zdecydowanie bezpieczniej jest wybrać nazwę polskojęzyczną lub używać bardzo prostych anglojęzycznych słów, szeroko znanych, np: Smartshop. Polscy użytkownicy przyzwyczajeni są do końcówki .pl i wpisują ją automatycznie - to będzie najlepszy wybór.
Warto wyróżnić się na tle konkurencji i nie wybierać domeny podobnej do już istniejących. Zawsze sprawdź wyniki wyszukiwania wpisując Twoją propozycję domeny w Google.
Szczególnie wystrzegaj się zmian samych końcówek rozszerzeń. Dzięki temu możesz paradoksalnie zwiększyć ruch u konkurencji, która będzie miała .pl przy Twojej .com.pl.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł