Ile produktów oferować w sklepie?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia Fri, 12 Apr 2024 o 12:23 PM wg Dominika Bednarska

Nie ma złotego środka, odpowiednio prowadzony sklep może osiągnąć sukces zarówno z tylko jednym produktem jak i bardzo szerokim asortymentem w ofercie. Jako Uczestnik projektu 360 masz możliwość utworzenia 5 sklepów - możesz przetestować każdy model i skupić się na tym, który najbardziej Ci odpowiada i generuje najwyższe zyski.


  • Sklep jednoproduktowy -> Dla produktów nieprzetestowanych należy stworzyć uniwersalną domenę/logo itd. Dzięki temu w przypadku gdy produkt się nie przyjmie, będziemy mogli go bez problemu zmienić. W takim modelu nie wiąże Cię wybór produktów tylko w obrębie 1 hurtowni - wyszukujesz spośród wszystkich hurtowni, integrujesz się z tą, która oferuje wybrany przez Ciebie produkt i przechodzisz do sprzedaży.

  • Sklep z kilkoma - kilkunastoma produktami -> Wybierasz najatrakcyjniejsze wg. Ciebie produkty z hurtowni. Do każdego przygotowujesz atrakcyjne, wyczerpujące opisy. Klient gdziekolwiek nie spojrzy, będzie widział bardzo dobrze zrobione oferty, sklep będzie synonimem wysokiej jakości - sklep budzi zaufanie. W kategoriach podajesz nazwy produktów jeżeli jest ich niewiele, lub tworzysz 1 lub 2 główne kategorie gdzie umieszczasz produkty. Domena i logo zależnie od tego czy wszystkie produkty planujesz oferować z 1 branży czy produkty różne. Wtedy odpowiednio możesz wybrać domenę wskazującą na oferowany asortyment lub uniwersalną.


  • Sklep jednobranżowy -> wszystkie produkty są związane jednak tylko z 1 tematem: np. zabawki. Usuwasz niepotrzebne kategorie i inne produkty, Domenę i logo wybierasz tak, aby kojarzyły się i pasowały do asortymentu w sklepie. Stopniowo zajmujesz się poprawianiem opisów - zaczynając od najatrakcyjniejszych, wybieranych pod reklamy. Klient wchodząc na sklep widzi, że oferowane są produkty z branży - sklep wyspecjalizowany utożsamiany jest często jako bardziej profesjonalny.


  • Sklep wielobranżowy -> Wszystkie lub prawie wszystkie produkty z hurtowni. Unikaj zbyt dużej ilości kategorii, w przypadku hurtowni z bardzo dużym wyborem produktów, warto zastanowić się czy wszystkie są potrzebne u Ciebie na sklepie. Domena i logo muszą być uniwersalne, typu skleponline24.pl itd. Zajmujesz się przygotowaniem opisów pojedynczych produktów, te będziesz promować poprzez reklamy na FB. Dobrze też wyróżnić te produkty w osobnej kategorii np. Bestsellery.  





Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł