Nie ma złotego środka, odpowiednio prowadzony sklep może osiągnąć sukces zarówno tylko z jednym produktem, jak i bardzo szerokim asortymentem w ofercie.
- Sklep jednoproduktowy -> Dla produktów nieprzetestowanych należy stworzyć uniwersalną domenę/logo itd. Dzięki temu w przypadku, gdy produkt się nie przyjmie, będziemy mogli go bez problemu zmienić. W takim modelu nie wiąże Cię wybór produktów tylko w obrębie jednej hurtowni - wyszukujesz spośród wszystkich hurtowni, integrujesz się z tą, która oferuje wybrany przez Ciebie produkt i przechodzisz do sprzedaży.
- Sklep z kilkoma - kilkunastoma produktami -> Wybierasz najatrakcyjniejsze wg Ciebie produkty z hurtowni. Do każdego przygotowujesz atrakcyjne, wyczerpujące opisy. Klient gdziekolwiek nie spojrzy, będzie widział bardzo dobrze zrobione oferty, sklep będzie synonimem wysokiej jakości - budzi zaufanie. W kategoriach podajesz nazwy produktów, jeżeli jest ich niewiele lub tworzysz jedną czy dwie główne kategorie, w których umieszczasz produkty. Domena i logo będą zależne od tego, czy wszystkie produkty planujesz oferować z jednej branży, czy różnych. Wtedy odpowiednio możesz wybrać domenę wskazującą na oferowany asortyment lub uniwersalną.
- Sklep jednobranżowy -> Wszystkie produkty są związane jednak tylko z jednym tematem, np. zabawki. Usuwasz niepotrzebne kategorie i inne produkty, domenę i logo wybierasz tak, aby kojarzyły się z asortymentem w sklepie i pasowały do niego. Stopniowo zajmujesz się poprawianiem opisów - zaczynając od najatrakcyjniejszych, wybieranych pod reklamy. Klient wchodząc na sklep widzi, że oferowane są produkty z branży - sklep wyspecjalizowany utożsamiany jest często jako bardziej profesjonalny.
- Sklep wielobranżowy -> Wszystkie lub prawie wszystkie produkty z hurtowni. Unikaj zbyt dużej liczby kategorii, w przypadku hurtowni z bardzo dużym wyborem produktów warto zastanowić się, czy wszystkie są potrzebne u Ciebie na sklepie. Domena i logo muszą być uniwersalne, typu skleponline24.pl itd. Zajmujesz się przygotowaniem opisów pojedynczych produktów, te będziesz promować poprzez reklamy na FB. Dobrze też wyróżnić te produkty w osobnej kategorii, np. Bestsellery.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł