Ile produktów oferować w sklepie?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia pt, 19 Kwi o 10:30 RANO wg Emilia Kowal

Nie ma złotego środka, odpowiednio prowadzony sklep może osiągnąć sukces zarówno tylko z jednym produktem, jak i bardzo szerokim asortymentem w ofercie. 


  • Sklep jednoproduktowy -> Dla produktów nieprzetestowanych należy stworzyć uniwersalną domenę/logo itd. Dzięki temu w przypadku, gdy produkt się nie przyjmie, będziemy mogli go bez problemu zmienić. W takim modelu nie wiąże Cię wybór produktów tylko w obrębie jednej hurtowni - wyszukujesz spośród wszystkich hurtowni, integrujesz się z tą, która oferuje wybrany przez Ciebie produkt i przechodzisz do sprzedaży.

  • Sklep z kilkoma - kilkunastoma produktami -> Wybierasz najatrakcyjniejsze wg Ciebie produkty z hurtowni. Do każdego przygotowujesz atrakcyjne, wyczerpujące opisy. Klient gdziekolwiek nie spojrzy, będzie widział bardzo dobrze zrobione oferty, sklep będzie synonimem wysokiej jakości - budzi zaufanie. W kategoriach podajesz nazwy produktów, jeżeli jest ich niewiele lub tworzysz jedną czy dwie główne kategorie, w których umieszczasz produkty. Domena i logo będą zależne od tego, czy wszystkie produkty planujesz oferować z jednej branży, czy różnych. Wtedy odpowiednio możesz wybrać domenę wskazującą na oferowany asortyment lub uniwersalną.


  • Sklep jednobranżowy -> Wszystkie produkty są związane jednak tylko z jednym tematem, np. zabawki. Usuwasz niepotrzebne kategorie i inne produkty, domenę i logo wybierasz tak, aby kojarzyły się z asortymentem w sklepie i pasowały do niego. Stopniowo zajmujesz się poprawianiem opisów - zaczynając od najatrakcyjniejszych, wybieranych pod reklamy. Klient wchodząc na sklep widzi, że oferowane są produkty z branży - sklep wyspecjalizowany utożsamiany jest często jako bardziej profesjonalny.


  • Sklep wielobranżowy -> Wszystkie lub prawie wszystkie produkty z hurtowni. Unikaj zbyt dużej liczby kategorii, w przypadku hurtowni z bardzo dużym wyborem produktów warto zastanowić się, czy wszystkie są potrzebne u Ciebie na sklepie. Domena i logo muszą być uniwersalne, typu skleponline24.pl itd. Zajmujesz się przygotowaniem opisów pojedynczych produktów, te będziesz promować poprzez reklamy na FB. Dobrze też wyróżnić te produkty w osobnej kategorii, np. Bestsellery.  





Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł