Większość sprzedawców wychodzi z założenia, że kluczem do osiągnięcia większych obrotów, czyli swoich zysków, jest tylko i wyłącznie zwiększenie liczby zamówień.
Przynajmniej większość nowych, niedoświadczonych jeszcze przedsiębiorców. Sprzedawcy działający dłużej na rynku na ogół wiedzą już, że jest to tylko jeden z elementów wpływających na końcowy wynik.
Zastanów się, czy łatwiej znaleźć nowego klienta, czy przekonać klienta, który już zdecydował się na zakup w Twoim sklepie, aby dorzucił do koszyka coś więcej?
Skoro klient jest gotowy dokonać zakupu, znaczy to, że dobrze wykonałeś swoją pracę.
Klient trafił na twoją stronę -> skuteczna reklama, dobry produkt.
Obejrzał produkt dokładniej na stronie i zdecydował się dodać go do koszyka -> atrakcyjny opis i cena produktu.
Klient zaufał Ci, uznał sklep za wiarygodny, a produkt za odpowiadający jego oczekiwaniom.
Chcesz tak to zostawić? To tak, jakby znaleźć na ulicy 10 PLN, a dwa kroki dalej kolejne 5 PLN, po które jednak nie chciałoby Ci się już schylać. Wykorzystaj to, że klient Ci zaufał i jest gotowy dokonać zakupu, zaproponuj mu coś więcej, coś ekstra!
Tym samym zwiększ swoje zyski.
- Zaproponuj darmową dostawę dla zamówień powyżej 100 PLN.
Czy może być coś piękniejszego od zamówienia produktu bezpośrednio z Twojej kanapy? Nie tracisz czasu, energii i pieniędzy na dojazd do sklepu. Nie musisz przeciskać się wśród tłumów klientów i szukać po całym sklepie interesującego Cię produktu – wystarczy kliknąć. Nie grozi Ci nadmierne zainteresowanie ze strony ekspedientów ze sklepu, oglądasz produkt i na spokojnie oceniasz, czy chcesz dokonać zakupu, czy nie. Co Cię od tego powstrzymuje? Jednym z głównych czynników jest koszt dostawy.
Kupujesz produkt – zapłata za niego jest dla Ciebie oczywista, ale koszt wysyłki? Płacisz za coś, co nie da Ci żadnej namacalnej korzyści. Liczne badania rynku e-commerce wskazują, że zaproponowanie darmowej dostawy znacząco wpływa na motywację kupujących.
Zaproponuj opcję bezpłatnej dostawy dla zamówień powyżej ustalonego progu. Klient dorzuci do koszyka kolejny produkt, Tobie zwiększy sprzedaż – sobie zagwarantuje darmową wysyłkę. Win-win -> wygrywają wszyscy.
Nawet 96% ankietowanych przyznało się, że byliby bardziej skłonni do zakupu w sklepie internetowym z opcją darmowej dostawy. Źródło: Badania Lab24.
https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000513273 - Bezpłatna dostawa dla zamówienia o wartości X
- Zaproponuj dostawę w niezwykle niskiej cenie.
Sprzedajesz również tańsze produkty i wrzucając pełny koszt dostawy do ceny produktu wyglądałby on na bardzo drogi?
Przetransferuj tam tylko część kosztów. Oferując dostawę za kilka złotych zadziałasz na wyobraźnię klientów. Kilka złotych dzisiaj to prawie jak za darmo, klienci widząc znaczną różnicę odczują, że zakup w Twoim sklepie im się opłaca.
Ponad 50% respondentów uznało, iż koszt dostawy do 5 PLN zmotywowałby ich do częstszych zakupów w Internecie. Źródło: raport „E-commerce w Polsce 2019”.
- UPSELL czyli Crosselling.
Ta metoda polega na oferowaniu klientom produktów lub usług komplementarnych do pierwszego wybranego produktu. Istotne jest, aby proponowane produkty lub usługi uzupełniały wybrany wcześniej produkt. Ewentualnie, aby propozycje produktów były podobne do tego dodanego wcześniej do koszyka, pasowały do kręgu zainteresowań klienta.
Jak to zrobić?
Połącz darmową dostawę od wybranego progu z aplikacją typu upsell. Klient ma w koszyku produkt za 80 PLN i widzi opcję darmowej dostawy od 100 PLN. Wystarczy, że dobierze coś za 20 PLN i nie będzie musiał płacić za dostawę. Kolejny produkt z zamówienia będzie prawie za darmo... żal nie skorzystać z takiej okazji! My wiemy, że za dostawę zapłaci zamawiając tylko ten pierwszy produkt. Drugi produkt zostanie wysłany razem z tym pierwszym, więc nie dochodzą nam żadne koszty. Ani wysyłki, ani reklamy, pozostaje tylko koszt produktu i nasza marża. Dzięki aplikacji pomożesz klientowi dokonać wyboru, zasugerujesz, jakie produkty może dodać. Nie będzie musiał wychodzić z koszyka i szukać w sklepie odpowiedniego dla niego produktu.
https://app.takedrop.pl/integrations/view/18 -> DODAJ UPSELL DO TWOJEGO SKLEPU!
- Stwórz warianty produktów – drugi produkt tańszy o 50%.
Koszt reklamy i wysyłki pozostaną niezmienne. Od marży odejmiesz koszt promocji, a pozostała kwota będzie dodatkowym zyskiem! Stwórz wariant produktu oferując drugi taki sam w tańszej cenie. Możesz też dodać jako wariant połączenie produktu X i produktu Y, klientom oferując uzyskanie 20% rabatu w stosunku do standardowej ceny obu produktów.
Jak zrobić warianty? https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000485141
- Nagroda za zakup – gratisy.
Zaoferuj klientowi, że jeżeli dokona zakupów za 150 PLN, będzie mógł uzyskać kupon rabatowy na 10% na kolejne zakupy! Sprzedajesz drogi zegarek, a w ofercie masz pasek pasujący do tego produktu. Ozdobne opakowanie kosztujące parę złotych? Zaproponuj je w gratisie!
Kupon rabatowy stworzysz w zakładce: https://app.takedrop.pl/prices/coupons
- Social proof – społeczny dowód słuszności.
Jeżeli Jan Kowalski zakupił ten produkt, to znaczy, że musi być to wartościowy towar! Zaufanie klienta podczas zakupów jest bezcenne. Żeby je zdobyć, musimy zrobić atrakcyjną reklamę, profesjonalnie wyglądający sklep i opis produktu. Jednak czasem może to nie wystarczyć. Co jeszcze możemy zrobić? Zdaj się na opinie innych. Wielu kupujących instynktownie lepiej ocenia produkty, gdy widzi, że inni użytkownicy też przeglądali produkty i dokonywali zakupów na sklepie. Komunikat o tym, że klient X dokonał zakupu produktu Y działa motywująco. Jest to znak dla klienta, że sklep jest wiarygodny. Klienci dokonują zakupów, czyli potwierdzają że sklep jest godny zaufania. Ktoś ogląda interesujący Cię produkt? Nie pozwól, by Cię ubiegł, dokonaj zakupu pierwszy. Aplikacja Nudgify będzie pomagać klientowi podjąć decyzję, aby dodał kolejne produkty do koszyka. Nie będzie musiał samodzielnie ich szukać w sklepie, będzie miał wybory pod ręką.
Dodaj Nudgify do swojego sklepu: https://app.takedrop.pl/integrations/view/9
Co jeszcze możesz zrobić?
- Na witrynie za social proof odpowiada Nudgify... ale co z naszym fanpage, źródłem naszej reklamy? Zadbaj o regularne wrzucanie atrakcyjnych postów, buduj swoją społeczność. Zdobądź przynajmniej 100 obserwujących przed pierwszymi kampaniami na konwersję, aby uwiarygodnić Twoją firmę.
- Wykorzystaj potencjał obniżki ceny.
- Możliwość wyboru spośród różnych opcji dostawy: Jakie i ile opcji dostawy oferować w sklepie?
- Klient lubi mieć wybór. Zaproponuj przynajmniej 2 bramki płatnicze - najpopularniejszymi są PayNow i Przelewy24.
- Płatność przy odbiorze - są grupy odbiorców, które są nieufne w stosunku do płatności internetowych.
- Zamówienia drogą telefoniczną - przeżytek czy opcja? Spróbuj, nic nie stracisz.
- LiveChat - czat daje wiarygodność, zaufanie klientów wzrasta, gdy widzą, że mogą łatwo skontaktować się ze sprzedawcą https://app.takedrop.pl/integrations/view/10
- Newslettery - zapewnij sobie stałych klientów i źródło "darmowych reklam" w przyszłości: https://app.takedrop.pl/integrations/view/12
- HotJar - sprawdź, co klienci robią na Twoim sklepie! Dzięki temu narzędziu będziemy mogli zobaczyć nagrania, jak zachowywali się klienci, gdzie klikali, co mogło im się podobać, a co sprawiło, że zrezygnowali - i poprawić ten element. https://app.takedrop.pl/integrations/view/11
- Upewnij się, że Twój sklep wygląda profesjonalnie. Logo, favicon, strona główna, stopka. Wszystkie te elementy muszą współgrać, muszą być wykonane na wysokim poziomie, aby zdobyć zaufanie klienta.
- Najważniejszy jest dobry opis. Pamiętaj o tym! Przygotowany niechlujnie, niestarannie, na szybko, zniweczy całą Twoją pracę przy sklepie i kampanii reklamowej. Upewnij się, że jest możliwie obszerny, atrakcyjny. Klient musi mieć co obejrzeć, dostać informacje na temat produktu. Pamiętaj, by wskazywać korzyści produktu, opis ma przekonać - upewnić klienta, że produkt mu jest potrzebny.
Opis produktu - jak powinien wyglądać?
https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000512891
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł