Dlaczego klienci nie dodają produktów do koszyka?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia Wed, 31 Jan 2024 o 10:02 AM wg Dominika Bednarska

Na początku zachęcamy do zapoznania się z artykułem: Analiza reklamy FB - jak to zrobić? - który pomoże Wam w ocenie czy prowadzona kampania reklamowa ma odpowiednie wyniki / potencjał na zarobek czy też należy kampanię wygasić / szukać sposobu optymalizacji. 


Bardzo mała ilość dodania do koszyka lub jego całkowity brak - świadczy o tym, że na sklepie coś skutecznie odwodzi klientów od pomysłu zakupu produktu.

1. Pierwszym elementem na który należy zwrócić uwagę jest cena produktu. Czy jest ona adekwatna/akceptowalna dla klienta? 
Cena może być zarówno za wysoka jak i za niska. Poprzez cenę nadajesz też wartość produktu. Czasem znajdziesz ciekawy produkt, który kosztuje tylko kilka lub kilkanaście złotych np. zegarek - jeżeli wystawisz go za zbyt niską cenę np. 25 PLN klient pomyśli iż jest to jakiś nic nie warty bubel.

Częstszym problemem zwykle jest jednak zbyt wysoka cena - zastanów się czy sam zakupiłbyś produkt w takiej cenie, zapytaj znajomych - porównaj cenę do innych podobnych produktach w innych sklepach internetowych. (Pamiętaj aby nie porównywać się do allegro, cen hurtowni i dyskontów takich jak lidl itd a ze sklepami internetowymi podobnymi do Twojego)

Twoja cena nie musi być najniższa, jednak musi odzwierciedlać jakość produktu. Przestrzegamy przed sprzedawaniem produktów bardzo drobnych - sprzedawanie np. pojedynczych breloczków do kluczy po dodaniu marży i kosztów reklamy jest bezcelowe bo tak niedużemu produktowi trudno nadać wartość i przekonać klienta, że cena powyżej 50 PLN jest atrakcyjna. 

2. Drugim elementem, zazwyczaj jeszcze ważniejszym od ceny jest opis produktu.

Profesjonalny / atrakcyjny opis jest kluczem do sfinalizowania zakupu. Jeżeli nie dopracujesz tego elementu znacznie ograniczysz szanse na sprzedaż produktu. Reklama dostarczy na Twój sklep wstępnie zainteresowane osoby, ale to opis ma za zadanie przekonać Twoich gości do zakupu.

Nie może to być tylko kilkanaście zdań wyglądających jak wycinek z wordpada. Niechlujny, niesformatowany opis + kilka losowych zdjęć produktu nie wzbudzi zaufania klienta do jakości produktu i samego sklepu.

W opisie powinno być dużo grafik wysokiej jakości, hasła reklamowe, mocno wyeksponowane atuty produktu, korzyści jakie przyniesie użytkownikom. Graficzne przedstawienie produktu jest zdecydowanie skuteczniejsze aniżeli sam opis tekstowy. 

Filmy czy GIFy na pewno zwiększą atrakcyjność opisu. Cechy produktu są w porządku ale kluczem jest odniesienie się do korzyści i emocji jakie przyniesie produkt. Pamiętaj też o obszerności - opis powinien być wyczerpujący. 
Szczegółową instrukcję jak powinien wyglądać opis znajdziesz tutaj:  https://takedrop.freshdesk.com/a/solutions/articles/77000512891 

3. W opisie widoczne są również elementy takie jak: opcje i koszty dostawy (oraz czas o ile zostanie podany przez sprzedawcę)  -> Na te elementy klienci rzadziej zwracają uwagę, ale również mogą być przyczyną rezygnacji. 


4. Zaufanie do sklepu - budowane jest od elementu reklamy, mediów społecznościowych po opis produktu, recenzje/opinie innych użytkowników, zawartość stopki, znajomość marki. Zadbaj o te elementy aby w oczach klienta sklep wyglądał profesjonalnie a szansa na to, że klient doda produkt do koszyka i sfinalizuje zakup w kolejnym kroku znacznie wzrośnie.  


 Pamiętaj, że nawet jeżeli cena produktu jest atrakcyjna a opis interesujący - sam produkt nie spodoba się wszystkim.


Masz już odpowiednią ilość koszyków ale brakuje sprzedaży? -> Dowiedz się dlaczego!

Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł