Reklama - jak powinna wyglądać?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia Thu, 18 Apr 2024 o 02:04 PM wg Emilia Kowal


Na samej górze jest miejsce na tekst podstawowy. Tutaj w kilku zdaniach przedstawiamy nasz produkt. Ważne, aby klient po przeczytaniu opisu wiedział, z jakim produktem ma do czynienia - do czego mu się przyda, dlaczego to dobry produkt? Wskaż mu korzyści, zaznacz silne strony. 


Zwracaj się do klienta, niech utożsami się z produktem, spraw, by poczuł, iż reklama kierowana jest do niego. Wspomnij o darmowej dostawie czy promocji, stosuj wyróżnienia, odstępy, wypunktowanie, emoji.


Emoji są doskonałym narzędziem, by przykuć uwagę, znaleźć je możesz np. tutaj:

https://getemoji.com/ 


Nie pisz wszystkiego jednym ciągiem. Całość musi zmieścić się w 280 znakach - przy zbyt obszernym opisie będziemy notować niższe wyniki konwersji. Na koniec wrzuć link do reklamowanego produktu.


Przykład opisu:


Kreacja graficzna:


  • Film to najlepszy pomysł na reklamę. Jest to najbardziej angażująca i najatrakcyjniejsza forma dla odbiorcy. Za jego pomocą możemy przedstawić działanie produktu i przekazać w krótkim czasie najwięcej treści/informacji. 


  • Oprócz klasycznych filmów możemy tworzyć GIFY, prezentacje slajdów, karuzele, kolekcje, dodawać efekty dynamiczne do grafik. FB oferuje szereg możliwości, by sprzedawcy mogli wybrać, w jaki sposób chcą prezentować swoje produkty. 


  • Najprostszą formą reklamy do utworzenia jest statyczny baner - dobrze wykonany może zapewnić Ci równie wysoką sprzedaż, co każdy inny format reklamy. 


Chcesz zobaczyć, jak wyglądają najlepsze reklamy? Dołącz do naszej grupy na Facebooku: 

https://www.facebook.com/groups/takedrop.reklamy

 

Na grupie znajdziesz kolekcję najlepszych reklam, które dostarczą Ci inspiracji do tworzenia skutecznych kampanii marketingowych. 


Razem z nami odkryjesz kreatywne pomysły i strategie, które pomogą Ci wyróżnić się na rynku i osiągnąć sukces w reklamie online.


Jak powinna wyglądać przykładowa kreacja: 


  • Grafika musi być najwyższej jakości, kupujemy oczami. Jeżeli wrzucimy nieatrakcyjną grafikę w słabej rozdzielczości - znacznie ograniczamy sobie szansę na sprzedaż.
  • Jeżeli grafikę wrzucamy bez tła lub nie wyróżnia się ono od strony - obowiązkowo używamy ramki, która wyróżni naszą reklamę od reszty strony. 
  • Reklamowany produkt musi być na 1 planie. Musi być duży, dobrze widoczny. Klient musi umieć go łatwo zidentyfikować. Ważne, by na pierwszy rzut oka rozpoznał co to za produkt, do czego służy. Jeżeli jest to produkt nietypowy - pomóżmy mu to zrobić za pomocą opisu czy pokazując jak on działa.
  • Pokaż do czego służy produkt. Dobrze odbierane są reklamy, w których produkt przedstawiony jest w swoim naturalnym otoczeniu. Zadowolony użytkownik korzystający z produktu zwiększy Twoją konwersję. 
  • Ogranicz treść do minimum. Nie zasłaniaj tekstem grafiki.
  • Skup się na języku korzyści - rzadziej na cechach produktu.


Dodatkowo zapoznaj się ze wskazówkami Mety na ten temat: Najlepsze praktyki dotyczące reklam z obrazami



Nagłówek na dole to pierwsze miejsce, na które spojrzy klient po obejrzeniu grafiki. Rzuć chwytliwe hasło, które przyciągnie uwagę klienta. Sprawi, że nie przejdzie on obojętnie dalej, tylko zatrzyma się i zastanowi nad produktem.


Dobrym pomysłem może być podejście z humorem - zrób coś, co się wyróżni, co klient zapamięta. 


Akcentuj powody dlaczego warto. Twój produkt jest w promocji? Ograniczona dostępna ilość? Jest to nowość? Bestseller? Ma darmową przesyłkę? Kod rabatowy, konkurs na fanpage? Pochwal się tym! Niech klient poczuje, że ma przed sobą super okazję. Powinna być to duża, jaskrawa informacja na grafice lub w opisie. 


Zwracaj się do klienta bezpośrednio. Niech czuje się zaangażowany, odczuje, że hasła (reklamowe) kierujesz do niego. Uświadom go, że potrzebuje takiego produktu. Wskaż jego korzyści, mocne strony - do czego Twój produkt będzie przydatny, jakie odczucia/emocje wzbudzi u klienta czy jego bliskich (a w konsekwencji u niego, np. zabawa produktem wywoła wiele radości u dziecka, dzięki czemu klient będzie szczęśliwy).



Skąd możesz brać tła do swoich kreacji reklamowych?


- https://pixabay.com/pl/


- https://unsplash.com/


- https://www.pexels.com/pl-pl/



Gdzie możesz edytować grafiki? Przykłady stron/aplikacji:


- https://www.canva.com/


- https://snappa.com/


https://www.gimp.org/










Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł