Jak ustalać ceny produktów i jak edytować narzuty w sklepie?

Utworzone przez Dominika Bednarska, Zmodyfikowano dnia czw, 18 Lip o 12:35 PO POŁUDNIU wg Dominika Bednarska


Jak ustalać ceny produktów w sklepie?



Na cenę produktu składa się:
  • Koszt produktu - czyli za ile kupujesz towar u dostawcy.
  • Koszt dostawy - czyli ile kosztuje wysyłka towaru.
  • Koszt reklamy - czyli ile kosztuje Cię znalezienie klienta, który dokona zakupu.
  • Twój zysk - czyli to, co zostanie na Twoim koncie z zamówienia klienta po odliczeniu powyższych kosztów.


Na przykładzie:

  • Koszt produktu - 30 PLN
  • Koszt dostawy - 15 PLN
  • Koszt reklamy - 25 PLN
  • Twój zysk - 29 PLN

KOŃCOWA CENA PRODUKTU = 99 PLN


*Koszt reklamy oczywiście jest zmienny. Przy "złotych trafieniach" spadać będzie nawet poniżej 5 PLN, przy udanych kampaniach do 15 PLN. Natomiast zalecamy wliczanie kosztu reklam dla kampanii średnio efektywnych - przy lepszych po prostu wasz zysk będzie większy. 


Dla produktów z końcową ceną produktu 50-70 PLN, koszt reklamy - ok. 20-25 PLN.

Dla produktów z końcową ceną produktu 70-100 PLN, koszt reklamy - ok. 25-30 PLN.


Cena musi być akceptowalna dla klienta.


Może być zarówno za wysoka, jak i za niska. Poprzez cenę nadajesz też wartość produktowi. Czasem znajdziesz ciekawy produkt, który kosztuje tylko kilka lub kilkanaście złotych, np. zegarek - jeżeli wystawisz go za zbyt niską cenę, np. 25 PLN klient pomyśli, iż jest to jakiś nic nie warty bubel.

Częstszym problemem zwykle jest jednak zbyt wysoka cena - zastanów się, czy sam zakupiłbyś produkt w takiej cenie, zapytaj znajomych - porównaj cenę do podobnych produktów w innych sklepach internetowych. Pamiętaj, aby nie porównywać się do Allegro, cen hurtowni i dyskontów, takich jak Lidl itd., a ze sklepami internetowymi podobnymi do Twojego.

Twoja cena nie musi być najniższa, jednak musi odzwierciedlać jakość produktu. Przestrzegamy przed sprzedawaniem produktów bardzo drobnych - sprzedawanie np. pojedynczych breloczków do kluczy po dodaniu marży i kosztów reklamy jest bezcelowe, bo tak niedużemu produktowi trudno nadać wartość i przekonać klienta, że cena powyżej 50 PLN jest atrakcyjna.



Jak obsługiwać zakładkę "Narzuty" w panelu?



Narzut jest stosunkiem zysku naszego sklepu ze sprzedaży danego towaru do ceny jego zakupu, a mówiąc jeszcze prościej, jest on kwotą, o jaką powiększono koszt zakupu lub wytworzenia produktu.


Domyślnie w Twoim sklepie będziesz mieć ustalone marże tak, jak na poniższym zrzucie ekranu - znajdziesz je w zakładce: https://app.takedrop.pl/products/commissions. Możesz się nimi sugerować, aczkolwiek polecamy, aby przeanalizować czy takie wartości będą dla Ciebie odpowiednie (w zależności od produktu, optymalne mogą być zupełnie inne narzuty). 


W celu zmiany wartości wybranego przedziału narzutu kliknij na ikonę ołówka po prawej stronie, wprowadź odpowiednie dane i zatwierdź zmiany. 



Możesz także całkowicie usunąć dostępne przedziały i ustalić własne - w tym celu należy wybrać opcję X po prawej stronie, a następnie skorzystać z opcji "Dodaj przedział". 


*Pierwszy i ostatni przedział nie podlega usunięciu - aby edytować te wartości skorzystaj z ikony ołówka.



Jeśli zdecydujesz się przywrócić domyślne narzuty, skorzystaj z opcji "Przywróć rekomendowane".



W dalszej części zakładki "Narzuty" zdecydujesz, w jaki sposób mają wyświetlać się ceny Twoich produktów w sklepie:



Nowość! Z poziomu tej zakładki możesz także na bieżąco obliczać sugerowane narzuty dla cen poszczególnych produktów i sprawdzać, jaki jest przewidywany zysk:




Pamiętaj, aby zawsze po każdej zmianie wykonanej w zakładce "Narzuty" kliknąć przycisk "Przelicz ceny" - tylko wtedy ceny produktów na sklepie zaktualizują się poprawnie do nowych wartości.


 



Zapoznaj się także z artykułem:

 Zmiana ceny dla wybranego produktu


Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł