Opis produktu - jak powinien wyglądać?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia Fri, 18 Aug 2023 o 11:44 AM wg Dominika Bednarska

Obszerny, interesujący opis jest kluczowym elementem, który zadecyduje o tym czy klient sfinalizuje zakup. Kupujemy oczami, dlatego w opisie nie powinien przeważać tekst ale grafiki - przedstawienie graficzne produktu. 


Korzystaliście już z kreatora opisu? jeżeli nie - sprawdźcie koniecznie!  


Nazwa produktu powinna wskazywać co to za produkt, do czego służy. Klient po samej nazwie produktu powinien umieć zidentyfikować produkt. 

Tytuł powinien być krótki, chwytliwy - unikaj zbyt długich, skomplikowanych nazw.  

W zależności od produktu możesz dodać tzw. efekt wow: "super produkt!" itp. Wymienić największą korzyść jaką daje produktu czy jego najsilniejszą stronę - ale wszystko w ramach rozsądku.


*Nie masz pomysłu na nazwę? często dobrym rozwiązaniem będzie nadanie "imienia" produktowi - to może być początek jego brandingu!  


Dodawaj zawsze cechy/specyfikację/informacje dodatkowe oraz opinie - dobrze, jeżeli przynajmniej przy kilku z nich znajdzie się "realne" zdjęcie produktu.


Pierwszy Nagłówek + Grafika -> To najważniejszy element Twojego opisu. Pierwsze wrażenie zawsze jest najważniejsze, tutaj prezentujemy najlepszą grafikę produktu. Krótki chwytliwy opis, czym jest nasz produkt. Jego najważniejsze cechy. 


Akcentuj powody dlaczego warto. Twój produkt jest w promocji? ograniczona dostępna ilość? jest to nowość? bestseller? Darmowa przesyłka? kod rabatowy, konkurs na fanpage? -> pochwal się o tym. Powinna być to duża, jaskrawa informacja - tym m.in. dodajesz wartość dodaną do produktu. 


Część właściwa opisu - Pamiętaj o grafikach. (koniecznie wysokiej jakości) Graficzne przedstawienie produktu jest znacznie skuteczniejsze aniżeli "suchy" opis. 


Unikaj dużych skupisk treści - klienci męczą się przy zbyt obszernych notkach i po prostu ich nie czytają. Podziel treść na mniejsze fragmenty, stosuj nagłówki, wyróżnienia, wypunktowanie.

Korzystaj z emoji/ikonek. 


Obrazuj cechy i korzyści jakie wymieniasz:
 
Pokaż jak używany jest produkt, w jakich sytuacjach może się przydać. 
Targetuj produkt - wskaż dla kogo to może być produkt? 
Zobrazuj jak produkt będzie wyglądał w pomieszczeniu czy jego naturalnym środowisku.
Pokaż wizerunki zadowolonych użytkowników.
Wskaż jakie produkt przyniesie korzyści, jakie pojawią się emocje. (pozytywne)  

Użyj porównania do innych podobnych produktów.

Zrób wrażenie pokazując efekt przed/po. (czyli jak Twój produkt ułatwi/umili życie klientowi)

 

Krótki dobry film o produkcie czy kilka GIF-ów może zadecydować o tym, że domkniesz sprzedaż. Jeżeli masz takie materiały, wykorzystaj je. Jeżeli nie masz zrób je sam lub zleć to specjalistom - warto! 


Pamiętaj aby od czasu do czasu zamieszczać przycisk CTA. Różnicuj treść przycisków, przypominaj cenę produktu. CTA to po prostu przekierowanie do kasy, gdzie można zakupić Twój produkt.

Przycisk CTA wstawiaj w towarzystwie hasła reklamowego, informacji o promocji, darmowej dostawie itp. 


Nie zapominaj o hasłach wzywających do sprzedaży. Zwracaj się do klienta bezpośrednio. Niech czuje się zaangażowany, odczuje że hasła (reklamowe) kierujesz do niego. Wzbudź/uświadom go, że potrzebuje takiego produktu. Wskaż jego korzyści, mocne strony - do czego Twój produkt będzie przydatny. Jakie odczucia/emocje wzbudzi produkt u klienta czy jego bliskich (a w konsekwencji u niego np. zabawa produktem wywoła wiele radości u dziecka dzięki czemu klient będzie szczęśliwy) 


Skończyły Ci się grafiki produktu? masz ich za mało? całkowicie tego nie przeskoczymy ale w przypadku lekkiego niedoboru dodawaj grafiki luźno powiązane z produktem. Czyli uśmiechniętych użytkowników - Twój produkt wywoła taką radość. Twój masażer pomaga ukoić ból? Wrzuć grafikę przedstawiające osobę z bólem pleców -> przed użyciem Twojego produktu i drugą z osobą radosną - po użyciu. Itd.


Dodaj referencje/recenzje użytkowników również bezpośrednio w opisie. Z przykładowymi zdjęciami klientów lub najlepiej ze zdjęciami samego produktu "w realu" -> tzw. social proof. Mimo że wielu klientów domyśla się, że nie są one prawdziwe i tak odbierane są pozytywnie i wpływają na budowanie zaufania. Recenzje mogą być bardziej rozbudowane aniżeli opinie (tworzone z poziomy edycji produktu)


Koniec opisu kończysz ponownie atrakcyjną grafiką. To jest też idealny moment na ostatnie hasło reklamowe wraz z przyciskiem CTA do zakupu.


Na samym dole strony będzie Twoja stopka. To kolejny element, który może wpłynąć na sprzedaż lub jej brak, dlaczego zmniejszać sobie szansę. Zrób swoją stopkę, sprawdź: Co można umieścić w stopce?  


Chcesz wiedzieć więcej? Obejrzyj film Mateusza Grabowskiego: Jak stworzyć dobry opis produktu.

Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł