Przed kampanią reklamową nigdy nie będziemy mieć 100% pewności czy wybraliśmy dobry produkt. Dlatego każdy z nich testujemy na początku za pomocą niewielkiego budżetu.
Cechy idealnego produktu: (profil dobrze konwertujących produktów na social mediach)
- Niska cena - największą ilość sprzedaż uzyskamy przy cenach produktów w przedziale od 50 PLN do 100 PLN. Na początku, gdy nie masz jeszcze doświadczenia, polecamy aby cena oscylowała w tych granicach. Im niższa cena tym większa szansa na spontaniczne zakupy - tutaj mamy największe szanse sprzedażowe.
- Dużo materiałów graficznych wysokiej jakości - bez nich szansa na sprzedaż drastycznie spada. Sprawdź w hurtowni, aliexpress, poprzez wyszukiwarkę - czy znajdziesz odpowiednią ilość grafik wysokiej jakości. Jeżeli nie, wyjściem jest zamówienie produktu i zrobienie ich samodzielnie. W przypadku braku materiałów graficznych dobrej jakości - zrezygnuj z produktu, szukaj innego.
- Jakie korzyści przyniesie kupno tego produktu klientowi? jakie spełni potrzeby klienta? Jakie są mocne strony produktu? Spróbuj odpowiedzieć sobie na te pytania, wczuj się w rolę klienta. Jeżeli nie uda Ci się odpowiedzieć, zobrazować tego klientowi, przekonać go że potrzebuje Twojego produktu - nie sprzedaż go.
Twój opis na sklepie i reklamy muszą być odpowiedzią na powyższe pytania.
- Wybieraj produkty nietuzinkowe. Nowości, ciekawostki, produkty nie rozpowszechnione na szeroką skalę na rynku. Produkty innowacyjne, o specjalnej użyteczności, niespotykanie wszechstronne, atrakcyjne estetycznie gadżety - wystrzegaj się przeciętnych produktów, które można zakupić w praktycznie każdym sklepie internetowym czy stacjonarnym.
- Produkt uniwersalny - popyt na produkt przez cały/większość sezonu - dla dużej grupy odbiorców (wyposażenie domu/produkty używane na co dzień/biżuteria/gadżety itp.) Najlepiej wybierać produkty, które mogą spodobać się / przydać się większości użytkowników.
- Produkt sezonowy - nie sprzedawaj basenów ogrodowych jesienią! wybieraj produkty odpowiednie dla danej pory roku, do pogody. Reaguj na duże wydarzenia na świecie (i w polsce) geopolityczne, kulturalne, sportowe, kalendarzowe (święta, majówka, black friday itp)
- Nie działaj po omacku. Zrób analizę, sprawdź czy jest zainteresowanie produktem w aktualnym okresie - google trends. Sprawdź co teraz sprzedaje się u nas / na świecie / w innych państwach - sprawdź na Allegro, Aliexpress, Amazon itp. (Szczególnie w USA i na zachodzie - to co sprzedaje się tam w tej chwili, zwykle za chwilę sprzedawać się będzie również na naszym rynku)
- W hurtowni nie ma produktu, który Cię interesuje? Cena w hurtowni wydaje Ci się za wysoka? sprawdź czy podobnych produktów nie znajdziesz na https://pl.aliexpress.com/ > zazwyczaj znajdziesz tam te same produkty, często w lepszych cenach.
Jeżeli znasz się na produktach, masz jakieś doświadczenie w wybranej branży - to super!
Znasz konkurencję, wiesz co się sprzedaje, czego potrzebują klienci i jakie mają potrzeby.
Na pewno będzie to Twoja przewaga.
Nie masz pomysłów na produkty? Polecamy skorzystanie z integracji Niszowca: Link
W niszowcu znaleźć można wyselekcjonowane przedmioty z ogromnym potencjałem sprzedażowym. Produkty posiadają już profesjonalnie przygotowane opisy, dzięki czemu odchodzi najbardziej czasochłonna praca.
*W przypadku wyboru aliexpress nie musisz mieć działalności natomiast przy wyborze hurtowni, dowiedz się czy współpracuje ona z osobami bez zarejestrowanej działalności / z inkubatorem.
- Należy unikać produktów zwyczajnych, które nie dadzą efektu "wow - ale super! / czegoś takiego potrzebowałem". Tak aby przeciętny użytkownik nie przeszedł obok reklamy obojętnie - ponieważ najpierw trzeba rozbudzić jego ciekawość, potrzebę posiadania produktu - co jest trudne, jeżeli jest to produkt jaki zna, jaki kupić może w setkach innych sklepów stacjonarnych czy internetowych.
- Produkty o klasycznym wyglądzie, bez specjalnej użyteczności - czyli towary niczym się nie wyróżniające (zarówno wyglądem jak i użytecznością) przedawać takie produkty "bez marki" jest trudno, ponieważ brakuje argumentów dlaczego klienci mają kupić produkt u Ciebie skoro nie jest on najtańszy, nie jest markowy a podobne produkty można kupić w każdym branżowym sklepie. Dlatego polecamy wybierać produkty wyróżniające się w jakiś sposób, muszą zwracać uwagę - niezwykłą użytecznością lub wyglądem.
- Należy unikać produktów zwyczajnych, które nie dadzą efektu "wow - ale super! / czegoś takiego potrzebowałem". Tak aby przeciętny użytkownik nie przeszedł obok reklamy obojętnie - ponieważ najpierw trzeba rozbudzić jego ciekawość, potrzebę posiadania produktu - co jest trudne, jeżeli jest to produkt jaki zna, jaki kupić może w setkach innych sklepów stacjonarnych czy internetowych.
- Znane marki czy modele produktów - sprzedaż takich produktów wiąże się z kilkoma problemami, które ciężko przeskoczyć w dropie.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł