Jeśli już wykonałeś/aś wszystkie kroki opisane w naszym artykule: Wstęp do Facebooka, kolejnym będzie przygotowanie i uruchomienie pierwszej kampanii reklamowej;-)
*Upewnij się, że skonfigurowałeś/aś metody płatności:
https://business.facebook.com/billing_hub/payment_settings/
(wszelkie informacje na temat rozliczania z FB znajdziesz w tej zakładce)
____________________________________________________________
=> Przejdź do Menadżera reklam: https://adsmanager.facebook.com/adsmanager/ i w tym miejscu wybierz opcję "Utwórz" (1). Pozostań w zakładce zasugerowanej przez FB (2).
=> Cel kampanii: oczywiście dobierzesz go pod własne potrzeby i ustaloną strategię, ale sugerujemy by wybierać "Sprzedaż" - cel nastawiony na zwiększenie konwersji w sklepie.
=> W kolejnym kroku wybierasz sposób konfiguracji kampanii. Do wyboru są dwie opcje: Advantage+ oraz ręczna konfiguracja.
- Advantage+ ❔
Pozwala zautomatyzować cały proces tworzenia kampanii - decydując się na tę opcję oddajesz algorytmowi FB kontrolę nad swoją kampanią. Masz też pośredni wpływ na to, w jaki sposób i w jakim zakresie FB wprowadza optymalizacje.
Dla osób początkujących może to być dobre rozwiązanie warte przetestowania - ze względu na uproszczoną konfigurację i oszczędność czasu.
- Ręczna konfiguracja ❔
Zyskujesz dostęp do wszystkich ustawień, dzięki czemu konfigurujesz kampanię dokładnie tak, jak potrzebujesz. Samodzielnie decydujesz o wprowadzaniu optymalizacji i dokonujesz zmian.
I. KAMPANIA Z WYBOREM KONFIGURACJI ADVANTAGE+
1. Nazwa kampanii: najlepiej usunąć domyślny tekst i określić jakiego dokładnie produktu dotyczy reklama. Szczególnie później, gdy zaczniesz stopniowo uruchamiać kolejne reklamy dla nowych produktów i analizować poszczególne z nich, takie uporządkowanie widoku będzie przydatne.
2. Kategorie reklam: dotyczy to tylko reklam szczególnego rodzaju (kredyty, nieruchomości, oferty pracy, polityka) i nie obejmuje Twojego sklepu online. Tej rubryki nie trzeba uzupełniać.
3. Konwersja:
- Lokalizacja konwersji - pozostaw domyślną opcję "Witryna internetowa"
- Piksel - upewnij się, że wybrany jest ten, który podpięto do sklepu (jego numer ID jest w ustawieniach integracji: https://app.takedrop.pl/integrations/view/7)
4. Lokalizacja odbiorców: w razie potrzeby usuń domyślną lokalizację (Stany Zjednoczone) i dodaj właściwą, w której mają być wyświetlane Twoje reklamy (zależnie od rynku na jakim się koncentrujesz).
* W odróżnieniu od ręcznej konfiguracji nie można tutaj: wskazać dokładnych grup targetów (po zainteresowaniach, zachowaniach, danych demograficznych), dodać wykluczeń, określić wieku (jest to automatycznie ustawione na wiek +18, a w niektórych krajach +21) czy płci odbiorców. Więcej informacji znajdziesz w artykule FB: https://www.facebook.com/business/help/1153577308409919?id=1858550721111595
5. Budżet i harmonogram: masz do wyboru dwie opcje, czyli budżet dzienny lub całkowity. Polecamy, by zostawić domyślnie wybrany budżet dzienny.
- Wartość budżetu dziennego - łączna wartość będzie stanowić ~Twój dzienny wydatek za puszczone reklamy.
- Data rozpoczęcia - najlepiej ją wyznaczyć na 1-2 dni naprzód. Dzięki temu FB będzie mógł zweryfikować i zaakceptować Twoje reklamy. W innym przypadku jeśli kampania byłaby stworzona i wypuszczona w tym samym czasie, wyświetlanie mogłoby zostać wstrzymane. Dodatkowo nową kampanię warto uruchomić z początkiem tygodnia, nie w sobotę/niedzielę (odnotowuje się niższą aktywność online użytkowników).
- Godzina rozpoczęcia - wyznaczona na 00:00 umożliwi Ci zebranie pierwszych wyników z pełnej doby.
6. Beneficjent i płatnik: aby dane podstawiły się automatycznie, uzupełnij tę sekcję w ustawieniach konta: https://business.facebook.com/ads/manager/account_settings/
7. Optymalizacja i wyświetlanie: w ustawieniach atrybucji polecamy wybrać opcję zaznaczoną na poniższym zrzucie ekranu.
8. Proponowane reklamy: opcjonalnie, jeśli jesteś zainteresowany/a skorzystaj ze wskazówek FB.
9. Nazwa reklamy: możesz wprowadzić tutaj tytuł grafiki jaką chcesz tu wykorzystać.
10. Tożsamość:
- Strona na Facebooku - czyli Twój fanpage
- Konto na Instagramie - jak wyżej.
11. Konfiguracja reklamy:
- pozostaw domyślną opcję "Utwórz reklamę"
- Źródło materiałów reklamowych - wybierz opcję "Przesyłanie ręczne", a następnie obok włącz "Podgląd reklamy". Pojawi się sekcja z możliwością wgrania odpowiedniej grafiki.
- Format - wybierz opcję "Pojedynczy obraz lub film"
- Reklamy w grupie reklam - zapoznaj się z opisem funkcji.
12. Materiał reklamowy: dodaj w tym miejscu multimedia i stwórz post reklamowy. Więcej na ten temat w naszym artykule https://takedrop.freshdesk.com/pl/support/solutions/articles/77000514604-reklama-jak-powinna-wygl%C4%85da%C4%87-
13. Miejsce docelowe: pozostaw domyślną opcję "Witryna internetowa" i uzupełnij wyświetlane rubryki witrynie. Dodatki do przeglądarki - zostaw domyślną opcję "Brak".
15. Monitorowanie: zalecamy zaznaczyć opcję "Zdarzenia offline" - więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule FB https://www.facebook.com/business/help/339320669734609?id=565900110447546
To wszystko! Mając już skonfigurowaną kampanię możesz teraz powielić stworzony widok Reklamy, czyli kreacji reklamowych - jeśli chcesz wyświetlać i testować łącznie kilka różnych materiałów graficznych (film/baner).
*Polecamy, aby dodać minimum 2, optymalnie 3 kreacje.
II. KAMPANIA Z WYBOREM KONFIGURACJI RĘCZNEJ
Na początku określasz ogólne informacje dotyczące Kampanii - czyli cel i typ.
1. Nazwa kampanii: najlepiej usunąć domyślny tekst i określić jakiego dokładnie produktu dotyczy kampania.
2. Kategoria reklam: dotyczy to tylko reklam szczególnego rodzaju (kredyty, nieruchomości, oferty pracy, polityka) i nie obejmuje Twojego sklepu online. Tej rubryki nie trzeba uzupełniać.
3. Informacje o kampanii: w tym miejscu decydujesz czy reklamę uruchomić w formie katalogu. Zalecamy żeby nie włączać tej opcji (przynajmniej w pierwszych kampaniach) i zostawić domyślnie wybraną reklamę indywidualną.
W reklamie katalogowej można dodać obok siebie x kreacji reklamowych, przez co są one znacznie mniejsze - to może powodować obniżone zainteresowanie odbiorców. W reklamie indywidualnej publikowane posty zawierają tylko tylko jeden baner/film - całość jest bardziej czytelna, można w jednym miejscu przedstawić wszystkie korzyści.
4. Opcje dodatkowe:
a. Test A/B - sugerujemy, aby zostawić tę opcję jako domyślnie niezaznaczoną.
b. Optymalizacja budżetu kampanii
- Wyłączona (typ kampanii ABO - Adset Budget Optimisation)
Każdy zestaw reklam będzie miał swój określony budżet.
- Włączona (typ kampanii CBO - Campaign Budget Optimisation)
FB decyduje o tym, w jaki sposób rozdzielać budżet pomiędzy zestawami (może się rozkładać nierównomiernie) na podstawie ich bieżących wyników.
*Zgodnie z kursami polecamy, by przynajmniej na początku wybierać typ kampanii ABO.
W kolejnym kroku określasz informacje już na temat Zestawów reklam, czyli targetów.
5. W nazwie dla ułatwienia możesz określić grupę docelową jaką tutaj wybrałeś/aś - aby później sprawniej analizować i porównywać wyniki zestawów.
6. Konwersja:
- Lokalizacja konwersji - możesz pozostawić domyślne zaznaczenie opcji "Witryna internetowa"
- Cel wyników - bez zmian
- Piksel - upewnij się, że wybrany jest ten, który podpięto do sklepu (jego numer ID jest w ustawieniach integracji: https://app.takedrop.pl/integrations/view/7)
- Zdarzenie konwersji - rekomendujemy wybrać "Zakup"
- Cel kosztu wyniku - opcjonalne, nie musisz tego uzupełniać
7. Dynamiczny materiał reklamowy: opcjonalne, więcej dowiesz się w artykule Mety
https://www.facebook.com/business/help/170372403538781?id=244556379685063
8. Budżet i harmonogram: masz do wyboru dwie opcje, czyli budżet dzienny lub całkowity. Polecamy, by zostawić domyślnie wybrany budżet dzienny.
- Wartość budżetu dziennego - obowiązująca dla 1 zestawu, dla każdego ustalasz ją oddzielnie. Zależnie od ilości zestawów w kampanii, łączna wartość będzie stanowić Twój dzienny wydatek za puszczone reklamy.
- Data rozpoczęcia - najlepiej ją wyznaczyć na 1-2 dni naprzód. Dzięki temu FB będzie mógł zweryfikować i zaakceptować Twoje reklamy. W innym przypadku jeśli kampania byłaby stworzona i wypuszczona w tym samym czasie, wyświetlanie mogłoby zostać wstrzymane. Dodatkowo nową kampanię warto uruchomić z początkiem tygodnia, nie w sobotę/niedzielę (odnotowuje się niższą aktywność online użytkowników).
- Godzina rozpoczęcia - wyznaczona na 00:00 umożliwi Ci zebranie pierwszych wyników z pełnej doby.
9. Grupa odbiorców: możesz zostawić domyślnie wprowadzone dane lub zmienić np. wiek (na wyższy), płeć czy lokalizację - zależnie od rodzaju produktu, rynku na jaki sprzedajesz.
Rozwijając opcję "Szczegółowe opcje targetowania" z funkcji Advantage, będziesz mógł/mogła wskazać docelowe grupy odbiorców pasujące do poszczególnych wyników z kategorii: zainteresowania, dane demograficzne i zachowania. Dodasz również wykluczenia, aby Twoje reklamy nie wyświetlały się osobom z konkretnych grup, np. tym które kiedykolwiek wyrażały zainteresowanie hasłem "Dropshipping".
10. Beneficjent i płatnik: aby dane podstawiły się automatycznie, uzupełnij tę sekcję w ustawieniach konta: https://business.facebook.com/ads/manager/account_settings/
11. Umiejscowienia: możesz skorzystać z zalecenia Mety i zostawić domyślnie zaznaczone "Umiejscowienie Advantage+". W razie niejasności skorzystaj ze wskazówek Mety.
W ostatnim kroku edytujesz Reklamę - czyli kreację reklamową (baner/film), która będzie wyświetlana wybranej wcześniej grupie docelowej.
12. W nazwie możesz wprowadzić tytuł grafiki jaką chcesz tu wykorzystać.
13. Tożsamość:
- Strona na Facebooku - czyli Twój fanpage
- Konto na Instagramie - jak wyżej.
14. Konfiguracja reklamy:
- pozostaw domyślną opcję "Utwórz reklamę"
- Źródło materiałów reklamowych - wybierz opcję "Przesyłanie ręczne", a następnie obok włącz "Podgląd reklamy". Pojawi się sekcja z możliwością wgrania odpowiedniej grafiki.
- Format - wybierz opcję "Pojedynczy obraz lub film"
- Reklamy w grupie reklam - zapoznaj się z opisem funkcji.
15. Materiał reklamowy: dodaj w tym miejscu multimedia i stwórz post reklamowy. Więcej na ten temat w naszym artykule https://takedrop.freshdesk.com/pl/support/solutions/articles/77000514604-reklama-jak-powinna-wygl%C4%85da%C4%87-
*Nie ma konieczności zaznaczania testu A/B, zgodnie z pkt 4.
16. Miejsce docelowe: pozostaw domyślną opcję "Witryna internetowa" i uzupełnij wyświetlane rubryki witrynie. Dodatki do przeglądarki - zostaw domyślną opcję "Brak".
17. Języki i Monitorowanie - tych sekcji nie trzeba wypełniać.
_________________________________________________________________
- Mając już skonfigurowane wszystkie 3 etapy możesz teraz powielić stworzony widok Reklamy - jeśli w ramach jednego zestawu chcesz wyświetlać i testować łącznie kilka różnych kreacji.
*Polecamy, aby w jednym zestawie dodać minimum 2, optymalnie 3 kreacje.
- Tak stworzony zestaw reklam z 2-3 kreacjami również możesz powielić, aby w kolejnych zestawach podmieniać tylko dane dotyczące grup docelowych. W kampanii warto stworzyć 2-3, optymalnie do 5 zestawów.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł