Email - automatyczna wysyłka do klienta + konfiguracja

Utworzone przez Jakub Proch, Zmodyfikowano dnia Tue, 13 Feb 2024 o 03:25 PM wg Dominika Bednarska

Po złożeniu zamówienia przez Klienta w Twoim sklepie system wyśle do niego automatyczną wiadomość z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Dodatkowo informację o każdym nowym złożonym zamówieniu możesz otrzymywać także na swoją skrzynkę. 

Na platformie masz możliwość także konfiguracji i edytowania innych powiadomień niż wspomniane wyżej powiadomienie o nowym zamówieniu.


Jak to zrobić?

W pierwszej kolejności należy podpiąć swój adres e-mail, z którego będą wysyłane notyfikacje do Twoich klientów. W tym celu:


 Wejdź do zakładki "E-mail" => "Ustawienia: https://app.takedrop.pl/orders/settings

 W celu połączenia adresu email ze sklepem skontaktuj się z nami, zgodnie z komunikatem w zakładce

Po otrzymaniu potwierdzenia uzupełnij rubryki odpowiednimi adresami e-mail (mogą być takie same)


Email nadawcy wiadomości w powiadomieniach dla klienta: jest to e-mail, z którego zostanie wysłana wiadomość do Twojego klienta, który złoży zamówienie.

Email sprzedawcy dla powiadomień o zamówieniu lub prośbą o kontakt: jest to e-mail, na który będziesz otrzymywać informacje o nowym zamówieniu złożonym w Twoim sklepie. Dodatkowo jeśli ktoś skorzysta z zakładki "Kontakt" w Twojej witrynie, to również na ten adres otrzymasz wiadomość od Klienta.

E-mail który użyjemy jako e-mail klienta: to adres e-mail, którego system użyje, w momencie kiedy klient składający zamówienie nie posiada założonej skrzynki pocztowej.


Wiadomości, które będą otrzymywać Twoi klienci można oczywiście edytować (za pomocą edytora HTML). Zrobisz to w zakładce: https://app.takedrop.pl/email-templates

Jak widać można edytować standardowe wiadomości (ikoną ołówka po prawej stronie) lub dodać zupełnie nowe notyfikacje przyciskiem "Dodaj":



Dodatkowym i osobnym rozwiązaniem jest integracja z Baselinker, który jest jednym z najpopularniejszych narzędzi wspierającym e-commerce. Tam również można ustawić wysyłkę automatycznych e-maili w zależności od statusu zamówienia:
https://baselinker.com/pl-PL/home/

BaseLinker pozwala na podłączenie między innymi: narzędzi do wystawiania faktur, grupowanie zamówień, czy tworzenie własnych wiadomości e-mailowych czy smsowych. Są to najczęściej używane funkcjonalności przez Sprzedawców.

Link do integracji: 



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł