Email - automatyczna wysyłka do klienta + konfiguracja

Utworzone przez Dominika Bednarska, Zmodyfikowano dnia wt, 5 Sie o 1:07 PO POŁUDNIU wg Dominika Bednarska

Na platformie masz możliwość podglądu i edycji powiadomień generowanych do klienta: https://app.takedrop.pl/shop/email 

Dwa pierwsze powiadomienia generowane są automatycznie:

1. "Nowe zamówienie"

Szablon wysyłany jest na adres email klienta w momencie kliknięcia przez niego na opcję "Złóż zamówienie" na formularzu w sekcji checkout:

2. "Opłacone zamówienie"

Szablon wysyłany jest po tym, gdy klient w kolejnym kroku opłaci swoje zamówienie przez bramkę płatniczą.

➡️ Kolejne szablony generowane są do klienta już zależnie od Twoich działań - a dokładniej od tego, jaki status ustawisz dla danego zamówienia (zakładka https://app.takedrop.pl/orders/list). Nazwy statusów odpowiadają nazwom szablonów powiadomień mailowych.



Przykładowo, po przekazaniu zamówienia do dostawcy (według instrukcji Zamówienia i ich realizacja. Mam nowe zamówienie - co dalej?) możesz ustawić jego status na "W realizacji", tym samym klient otrzyma nowe powiadomienie w swojej sprawie. Gdy otrzymasz potwierdzenie wysłania paczki, możesz zmienić status na "Wysłane" itp.


Możesz ustalić, aby automatyczne powiadomienia były generowane z Twojego adresu email.

⚠️ Opcja ta jest możliwa wyłącznie, gdy posiadasz mail oparty na własnej domenie, jak np. kontakt@nazwaTwojejdomeny.pl - nie dotyczy to maili opartych na bezpłatnych domenach jak gmail.com, wp.pl i inne.

W pierwszej kolejności należy podpiąć swój adres e-mail, z którego będą wysyłane notyfikacje do Twoich klientów. 


Przejdź do zakładki "E-mail" => "Zmień ustawienia" (https://app.takedrop.pl/shop/email)


W celu połączenia adresu email ze sklepem skontaktuj się z nami, zgodnie z komunikatem w zakładce.


Po otrzymaniu potwierdzenia uzupełnij rubryki odpowiednimi adresami e-mail (mogą być takie same).


Email nadawcy wiadomości w powiadomieniach dla klienta: jest to e-mail, z którego będą wysłane powiadomienia do klienta, który dokonał zakupu w sklepie.

Email sprzedawcy dla powiadomień o zamówieniu lub prośbą o kontakt: jest to e-mail, na który będziesz otrzymywać informacje o nowym zamówieniu złożonym w Twoim sklepie. Dodatkowo, jeśli ktoś skorzysta z zakładki "Kontakt" w Twojej witrynie, to również na ten adres otrzymasz wiadomość od klienta.

Poniższa rubryka pojawi się tylko wtedy, gdy zaznaczysz checkbox "Pozwalaj złożyć zamówienie bez e-maila":

E-mail, który użyjemy jako e-mail klienta: to adres e-mail, którego system użyje, w momencie kiedy klient składający zamówienie nie posiada założonej skrzynki pocztowej.



Wiadomości, które będą otrzymywać Twoi klienci można edytować za pomocą edytora HTML. Zrobisz to w zakładce: https://app.takedrop.pl/shop/email

Jak widać, można edytować standardowe wiadomości (ikoną ołówka po prawej stronie) lub dodać zupełnie nowe notyfikacje przyciskiem "Dodaj":



Aby podejrzeć treść danego powiadomienia i ewentualnie dokonać w nim zmian, należy po wybraniu opcji edycji otworzyć sekcję "Szablon":



Po zjechaniu na sam dół zobaczysz treść wiadomości:



Dodatkowym i osobnym rozwiązaniem jest integracja z BaseLinker - jednym z najpopularniejszych narzędzi wspierających e-commerce. Tam również można ustawić wysyłkę automatycznych e-maili w zależności od statusu zamówienia: https://baselinker.com/pl-PL/home/

BaseLinker pozwala między innymi na podłączenie narzędzi do wystawiania faktur, grupowanie zamówień czy tworzenie własnych wiadomości e-mailowych czy smsowych. Są to najczęściej używane funkcjonalności przez Sprzedawców.

Link do integracji:



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł