Zwroty i reklamacje klientów - kto i jak je obsługuje

Utworzone przez Emilia Kowal, Zmodyfikowano dnia pon, 9 Wrz o 9:27 RANO wg Emilia Kowal

Zwroty 


Ogólnie są to skrajnie rzadkie przypadki, także nie przejmuj się tym zbytnio. O ile nie prowadzisz sklepu w branży odzież/obuwie, zwroty zwykle nie przekraczają 1-3% zamówień. 


Jeżeli masz taką możliwość, zweryfikuj wcześniej jakość produktu - można to zrobić zamawiając produkt dla siebie, jednakże duża ilość pozytywnych opinii produktu w sieci również potwierdza dobrą jakość produktu.


Czy muszę zgadzać się na zwroty?

Tak - według obowiązującego prawa, klient detaliczny ma bezwzględne prawo do rezygnacji z zakupu (i zwrotu) do 14 dni od dostarczenia towaru bez konieczności podania jakiegokolwiek powodu.

 


Jak wyglądają zwroty na platformach sprzedażowych?


Ze względu na prokliencką postawę platform względem kupujących, nie ma najmniejszych problemu ze zwrotami. Na przykładzie AliExpress: Reklamacje i zwroty AliExpress  



Jak wyglądają zwroty przy współpracy z hurtownią?


Jest to sprawa indywidualna. Przed rozpoczęciem pracy z wybraną hurtownią sprawdź warunki współpracy podane na jej stronie internetowej. 

Niektóre hurtownie nie będą obsługiwać zwrotów - wtedy zwroty trzeba by brać na siebie.

W takim przypadku odradzalibyśmy współpracę z hurtownią, jeżeli w grę wchodziłaby sprzedaż drogich, wielkogabarytowych produktów - mierz siły na zamiary. 


Czasem za obsługę zwrotów/reklamacji będą wymagały dodatkowych opłat - pamiętaj, aby sprawdzić warunki współpracy przez rozpoczęciem pracy z hurtownią.  

 


Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł