Wybór produktu - co sprzedawać, a czego unikać?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia Mon, 22 Apr 2024 o 03:11 PM wg Dominika Bednarska

Przed kampanią reklamową nigdy nie będziemy mieć 100% pewności, czy wybraliśmy dobry produkt. Dlatego każdy z nich testujemy na początku za pomocą niewielkiego budżetu.


Cechy idealnego produktu (profil dobrze konwertujących produktów na social mediach):

  • Niska cena - największą ilość sprzedaży uzyskamy przy cenach produktów w przedziale od 50 PLN do 100 PLN. Na początku, gdy nie masz jeszcze doświadczenia, polecamy, aby cena oscylowała w tych granicach. Im niższa cena, tym większa szansa na spontaniczne zakupy - tutaj mamy największe szanse sprzedażowe.


  • Dużo materiałów graficznych wysokiej jakości - bez nich szansa na sprzedaż drastycznie spada. Sprawdź w hurtowni, AliExpress, poprzez wyszukiwarkę, czy znajdziesz odpowiednią ilość grafik wysokiej jakości. Jeżeli nie, wyjściem jest zamówienie produktu i zrobienie ich samodzielnie. W przypadku braku materiałów graficznych dobrej jakości, zrezygnuj z produktu, szukaj innego.


  • Jakie korzyści przyniesie kupno tego produktu klientowi? Jakie spełni potrzeby klienta? Jakie są mocne strony produktu? Spróbuj odpowiedzieć sobie na te pytania, wczuj się w rolę klienta. Jeżeli nie uda Ci się odpowiedzieć, zobrazować tego klientowi, przekonać go że potrzebuje Twojego produktu - nie sprzedasz go.

     Twój opis na sklepie i reklamy muszą być odpowiedzią na powyższe pytania. 


  • Wybieraj produkty nietuzinkowe. Nowości, ciekawostki, produkty nie rozpowszechnione na szeroką skalę na rynku. Produkty innowacyjne, o specjalnej użyteczności, niespotykanie wszechstronne, atrakcyjne estetycznie gadżety - wystrzegaj się przeciętnych produktów, które można zakupić w praktycznie każdym sklepie internetowym czy stacjonarnym.


  • Produkt uniwersalny - popyt na produkt przez cały/większość sezonu - dla dużej grupy odbiorców (wyposażenie domu/produkty używane na co dzień/biżuteria/gadżety itp.). Najlepiej wybierać produkty, które mogą spodobać się/przydać się większości użytkowników.


  • Produkt sezonowy - nie sprzedawaj basenów ogrodowych jesienią! Wybieraj produkty odpowiednie dla danej pory roku, do pogody. Reaguj na duże wydarzenia na świecie (i w Polsce) geopolityczne, kulturalne, sportowe, kalendarzowe (święta, majówka, Black Friday itp.).

   

  • Nie działaj po omacku. Zrób analizę, sprawdź, czy jest zainteresowanie produktem w aktualnym okresie - Google Trends. Sprawdź, co teraz sprzedaje się u nas/na świecie. Skorzystaj też z platform Allegro, AliExpress, Amazon itp. Szczególnie w USA i na zachodzie - to, co sprzedaje się tam w tej chwili, zwykle za chwilę sprzedawać się będzie również na naszym rynku.


  • W hurtowni nie ma produktu, który Cię interesuje? Cena w hurtowni wydaje Ci się za wysoka? Sprawdź, czy podobnych produktów nie znajdziesz na https://pl.aliexpress.com/ -> zazwyczaj znajdziesz tam te same produkty, często w lepszych cenach.


Jeżeli znasz się na produktach, masz jakieś doświadczenie w wybranej branży - to super! 

Znasz konkurencję, wiesz co się sprzedaje, czego potrzebują klienci i jakie mają potrzeby.

Na pewno będzie to Twoja przewaga.


Nie masz pomysłów na produkty? Polecamy skorzystanie z integracji Niszowca: link

W Niszowcu znaleźć można wyselekcjonowane przedmioty z ogromnym potencjałem sprzedażowym. Produkty posiadają już profesjonalnie przygotowane opisy, dzięki czemu odchodzi najbardziej czasochłonna praca.


*W przypadku wyboru AliExpress nie musisz mieć działalności, natomiast przy wyborze hurtowni dowiedz się, czy współpracuje ona z osobami bez zarejestrowanej działalności/z inkubatorem.


Tworząc reklamy w takich kanałach marketingowych nie docierasz do osób z gotowym zamysłem zakupowym, tylko do osób przypadkowych/luźno zainteresowanym tematem (zainteresowania). Dlatego produkt i reklama muszą się wyróżniać. Muszą zwracać uwagę - niezwykłą użytecznością lub wyglądem. 


Czego unikać (profil gorzej konwertujących produktów na social mediach)?

  • Należy unikać produktów zwyczajnych, które nie dadzą efektu "wow - ale super!/czegoś takiego potrzebowałem". Tak, aby przeciętny użytkownik nie przeszedł obok reklamy obojętnie - ponieważ najpierw trzeba rozbudzić jego ciekawość, potrzebę posiadania produktu - co jest trudne, jeżeli jest to produkt, jaki zna, jaki kupić może w setkach innych sklepów stacjonarnych czy internetowych. 

  • Produkty o klasycznym wyglądzie, bez specjalnej użyteczności - czyli towary niczym się nie wyróżniające (zarówno wyglądem jak i użytecznością), sprzedawać takie produkty "bez marki" jest trudno, ponieważ brakuje argumentów, dlaczego klienci mają kupić produkt u Ciebie skoro nie jest on najtańszy, nie jest markowy, a podobne produkty można kupić w każdym branżowym sklepie. Dlatego polecamy wybierać produkty wyróżniające się w jakiś sposób, muszą zwracać uwagę - niezwykłą użytecznością lub wyglądem. 


  • Znane marki czy modele produktów  - sprzedaż takich produktów wiąże się z kilkoma problemami, które ciężko przeskoczyć w dropie. O ile nie konkurujesz ceną, a Twój sklep dopiero zaczyna działalność (brak zaufania), sprzedaż takiego produktu będzie bardzo trudna. Klient albo zna te produkty i wie, jaka jest ich standardowa cena lub bardzo łatwo może to sprawdzić wpisując markę i model produktu w wyszukiwarce. Konkurujesz zarówno z oficjalnymi dystrybutorami, jak i resztą sklepów internetowych, często z dużymi graczami. Klienci lubią kupować takie produkty na sprawdzonych serwisach, nawet jeżeli uda się stworzyć opis i reklamę równie dobrą co w/w konkurencja (co jest trudne), to gdy na Twoim sklepie cena produktów będzie wyższa, nie uda Ci się ich sprzedać. Nawet w przypadku porównywalnych cen, ze względu na brak zaufania do sklepu (nieznajomość marki, brak ruchu na fanpage, mała ilość opinii) istnieje szansa, że klient wybierze inne źródło produktu. Z takich względów polecamy sprzedaż produktów nie markowych lub mniej znanych - szczególnie takich, które wyróżniają cię wyglądem, użytecznością lub ceną. 


Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł