Recenzje produktu. Czy są ważne i skąd je brać?

Utworzone przez Paweł Skrzypczyk, Zmodyfikowano dnia Fri, 22 Mar 2024 o 08:55 AM wg Dominika Bednarska

Tak, recenzje produktu są bardzo ważne dla sklepu internetowego.

Bazując na statystykach i obserwując jak klienci zachowują się na odwiedzanych stronach widać, że ponad 80% z nich zagląda do opinii o produkcie/usłudze. Ludzie sugerują się tym, co przeczytają w internecie, jest to tzw. społeczny dowód słuszności - skoro kilka osób mówi, że produkt jest dobry musi mieć rację. Klient wchodząc na stronę i widząc zakładkę z opiniami, od razu ma informację, że ktoś produkt wcześniej zamówił, jest zadowolony i nawet go ocenił. 

Opinie można dodać w edycji produktu, w sekcji "Opinie" => "Dodaj opinię". Klient oczywiście będzie mógł również sam dodać opinię po zakupie produktu bezpośrednio na sklepie.



Opcja "Automatycznie publikuj nowe opinie" spowoduje, że każda z opinii dodanych w produkcie będzie od razu widoczna w sklepie. W innym przypadku, każdą nową opinię będzie trzeba ręcznie publikować. Jeśli na liście jest już kilka opinii, opcja nie zadziała wstecz.


Widok kreatora opinii:




*Możesz dodać recenzje produktu również bezpośrednio w opisie (przydatne do tego są elementy z kreatora opisu - Referencje). Tutaj najbardziej wiarygodnie i autentycznie wyglądają recenzje z realnymi zdjęciami produktu (nadesłanymi przez samych klientów) - poniżej przykład:



Oprócz 2 najważniejszych korzyści dodawania opinii:


  • Budowanie zaufania: Recenzje pomagają budować zaufanie u potencjalnych klientów. Kiedy widzą opinie innych osób na temat produktu, czują się pewniej podejmując decyzję zakupową.


  • Wpływ na konwersje: Pozytywne recenzje produktu mogą znacznie zwiększyć wskaźnik konwersji. Klienci są bardziej skłonni do zakupu, gdy widzą, że inni byli zadowoleni z produktu.


Są również dodatkowe benefity:


  • Informacje zwrotne: Recenzje dostarczają cennych informacji zwrotnych na temat twoich produktów. Mogą pomóc w identyfikacji mocnych i słabych stron produktów oraz sugestiach, co można poprawić lub zmienić.


  • SEO i ruch na stronie: Recenzje zawierają różne słowa kluczowe i frazy związane z produktem, co może poprawić widoczność twojego sklepu w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ruch na stronie.


  • Interakcja społeczności: Recenzje tworzą możliwość interakcji między klientami a marką. Możesz odpowiedzieć na recenzje, dziękując za opinię lub udzielając odpowiedzi na pytania.


Skąd brać recenzje produktu?


  • Prawdziwi klienci: najlepsze recenzje pochodzą od rzeczywistych klientów, którzy zakupili i używali produktu. Zachęcaj ich do zostawiania opinii poprzez e-maile, komunikaty na stronie sklepu, na mediach społecznościowych - najlepiej działa metoda z uzyskaniem kodów rabatowych na następne zamówienia!


  • Influencerzy: współpracuj z influencerami, którzy przetestują produkty i udostępnią swoje opinie na swoich platformach.


  • Recenzenci branżowi: skontaktuj się z recenzentami branżowymi lub specjalistami w dziedzinie, w której działasz, i poproś ich o opinię.


  • Ankiety i badania: możesz przeprowadzić ankiety lub badania wśród klientów, aby pozyskać ich opinie na temat produktów.


 




Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł